شناسهٔ خبر: 20566693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمینه مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان بوشهر فراهم شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: زمینه ورود دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و مهارت‌آموزی آنان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

زمینه مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان بوشهر فراهم شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدباقر سعادت ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در دشتستان با بیان اینکه نگاه دولت باید به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای است اظهار داشت: معضل بیکاری از دید هیچ کس پنهان نیست و تنها راه برون رفت از این رکود توسعه آموزش‌های مهارتی با همکاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در راستای صنایع استان بوشهر باید برنامه ریزی شود گفت: باید فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نهادینه شود تا با توسعه مشاغل صنعتی فرهنگ پشت میز نشینی از ساختار کاری کنار رود.

سعادت، نیاز مهارت آموزی در جامعه امروز را ضروری دانست و اظهار کرد: توانمند بودن مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی اساسی در توسعه و ترویج مهارت آموزی در بین اقشار مختلف دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس ضمن بیان اهمیت کسب علم و دانش، بر لزوم تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی و فنی شهرستان دشتستان و توجه به مهارت آموزی در بستر آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان تاثیرگذارترین نهاد آموزش فنی تاکید کرد.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: باید زمینه ورود دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر فراهم شود تا فرد با ورود به کار عملی با محیط کار واقعی آشنا شده و مشکلی برای جذب در بازار کار نداشته باشد.

انتهای پیام/پ

نظر شما