شناسهٔ خبر: 20565212 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مجوز خروج همسر بدون اذن شوهر با شرع اسلام در تضاد است

صاحب‌خبر -
رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه مجوز خروج زن از کشور بدون اذن همسر با شرع اسلام در تضاد است، گفت: این از قوانینی است که اسلام برای تحکیم پایه‌های زندگی قرار داده است.

به گزارش فارس، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه موضوع مجوز خروج زن بدون اذن شوهر و خروج دختران از کشور در دستورکار مجلس و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال پیگیری است، گفت: حذف هر کدام از این قوانین باعث سست شدن پایه‌های خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز خروج از کشور بدون اذن همسر که یکی از قوانین موجود کشور ما است، از شرع مقدس گرفته شده و برای تحکیم پایه‌های زندگی لازم است.

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال تعدیل و استثنا زدن به این قانون است، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این قانون برای خروج محققین و پژوهشگرانی که قصد کسب علم دارند دست‌وپاگیر است، اشتباه است.

اصلانی تصریح کرد: خانواده در قوانین کشور ما اصل است و همه باید تلاش کنند نظام خانواده پایدار باشد. اگر قرار است فرهنگ‌سازی شود باید برای تعامل میان خانواده‌ها فرهنگ‌سازی کنیم.

به گفته وی ایجاد مودت و رحمت و رابطه عاشقانه و محبت‌آمیز در میان زوجین و  خانواده‌ها، باعث می‌شود برای پیشرفت به هم کمک کنند، نه‌اینکه روحیه زور و اجبار را که اختیارات مردم را هم سد می‌کند در جامعه رواج دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد:‌ در حال حاضر نیز زنان فرهیخته ما بدون تصویب چنین قوانینی در مجامع علمی می‌درخشند و همسرانشان نیز مشوق آنها هستند.

اصلانی تأکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

وی ترویج آموزه‌های فمینیستی که روحیه تعامل را میان زن و مرد از بین می برد را  باعث تزلزل خانواده‌ها دانست و گفت: در حال حاضر شخص خانم مولاوری معاون امور زنان ریاست جمهوری و متأسفانه مجلس شورای اسلامی به دنبال تعدیل این قانونند.

رئیس بسیج جامعه زنان از ریاست مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به مبانی شرعی حساسیت نشان دهد تا جامعه از مبانی دینی فاصله نگیرد.

اصلانی در خصوص حذف قوانینی مربوط به خروج دختران از کشور نیز اظهار داشت: نمونه‌های بسیاری از خروج دختران جوان بدون اذن پدر نشان می‌دهد که این مسئله آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

وی افزود:‌ عموم دختران هم راضی به این مسئله نیستند و عده‌ای هم کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند.

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: بهتر است مجلس به فکر حذف قوانینی که به صلاح مردم تصویب شده است، نباشد؛ چراکه این قوانین مبتنی بر اخلاق و رفتارهای جمعی است و حذف‌شان قطعاً با واکنش‌هایی از سوی مردم و متدینین مواجه خواهد بود.

نظر شما