شناسهٔ خبر: 20564234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبرد با داعش از سال 58 در کردستان آغاز شد

فرمانده سابق قرارگاه خاتم الاوصیا(عج) گفت : ما نبرد با داعش را در کردستان در سال 58 آغاز کردیم جایی که دموکرات ها میخ های آهنین را بر دست و پا می زدند و مایع مذاب را در کام بسیجیان می ریختند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یکتا در پنجمین پاتوق فرهنگی مجتمع شهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان که با استقبال چشمگیر فعالان فرهنگی و مسئولین تشکل ها و هیئت های فرهنگی در فرهنگسرای مهر این سازمان برگزار شد با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به حضور جوانان انقلابی در عرصه فرهنگی اظهار کرد: چنانکه ایشان در پاسخ به جوانان مشتاق برای حضور در نبرد با تکفیر, با عبارت «اینجا مهم تر است»، لزوم نقش آفرینی در جبهه فرهنگی داخلی را یادآور می شوند.
 
وی،  با تأکید بر شگفت انگیز بودن انگیزه جوانان حزب اللهی برای حضور جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: اگر در زمان جنگ تحمیلی, تهییج و ترغیب مسئولان و تریبون ها و وجود فضای عمومی بستر مناسبی را برای حضور جوانان در جبهه ها فراهم می کرد اکنون که چنین رویکردی وجود ندارد این میزان مطالبه و خواست برای نبرد با دشمن تکفیری اعجاب آور است.
 
به‌گفته‌ وی، با وجود جوانان انقلابی حزب الله لبنان, انصار الله یمن, علویون سوریه, فاطمیون افغانستان و بسیجیان مخلص ایران اسلامی تا رسیدن به بیت المقدس یک یا حسین دیگر نیاز است.
 
این فعال فرهنگی جهان اسلام گفت: با بیان اینکه اوضاع در سکوی فرماندهی دشمن به هم ریخته است گفت: تبلور استکبار در طول 450 سال اخیر, با وجود تمام هزینه ها و جنایاتی که برای بنا کردن نظام سلطه و دهکده جهانی و تحمیل استعمار نوین خود صرف کرد تا بتواند ایدئولوژی خود را به تمام دنیا صادر کند اما با ظهور مردی به نام روح الله در بهمن ماه سال 57  تمام نقشه های خویش را نقش بر آب دید.
 
یکتا, با یادآوری توطئه های استکبار در طول حیات نظام اسلامی عنوان کرد: بحران آفرینی ها در سیستان, کردستان, بابل, آمل و..., جنگ تحمیلی هشت ساله و به جمع آوری نیرو از ده ها کشور دنیا و همچنین کشتار 17 هزار مردم بی گناه توسط مزدوران منافق, نیز نه تنها چاره ساز نشد ب.لکه وضعیت استکبار را وخیم تر کرد.
 
این فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن می پنداشت با عروج امام راحل, کار انقلاب تمام است و مسئله آنان حل می شود بیان کرد:  چنانکه مشاهده شد مقام معظم رهبری با هدایت خود, خاکریز انقلاب را چند هزار کیلومتر جلوتر  برد.
 
یکتا با اشاره به پروژه نیل تا فرات, شکست آن را نشانه دیگری برای تزلزل موضع فرماندهی دشمن دانست و افزود: اکنون که رژیم صهیونیستی غزه را از یک سو و حزب الله را از سویی دیگر در تسخیر جوانان انقلابی می بیند و تأکید جمهوری اسلامی مبنی بر تجهیز کرانه باختری را می شنود و حتی مشاهده می کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی چگونه از عدم وجود اسرائیل تا 25 سال آینده سخن می گوید رویای از نیل تا فرات خویش را از دست رفته می یابد.
 
وی به شعار تا کربلا یک یا حسین دیگر باقی است نیز اشاره و عنوان کرد: آن زمان باور این شعار کمی سخت بود اما اکنون تحقق آن را در راهپیمایی باشکوه اربعین مشاهده می کنیم بر همین مبنا با وجود جوانان انقلابی حزب الله لبنان, انصار الله یمن, علویون سوریه, فاطمیون افغانستان و بسیجیان مخلص ایران اسلامی تا رسیدن به بیت المقدس یک یا حسین دیگر نیاز است.
 
این مبلغ فرهنگی جهان اسلام, با تأکید بر دقیق بودن نقشه عملیاتی دشمن برای مقابله با اسلام ناب گفت: دشمن برای تخطئه فرهنگ شهادت طلبی, گوساله سامری داعش را پرورش داد تا شور جوانان را به تسخیر خود درآورد همان کاری که با راه اندازی جنک ایران و عراق و کشتن شیعیان دو کشور انجام داد.
 
یکتا در ادامه با اشاره به وضعیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی, از برخی انفعال ها در این زمینه انتقاد کرد و خواستار پرهیز از محدود به شدن به فعالیت های اداری و بخشنامه ای شد و افزود: ما نیازمند صاحبان عزم و اراده ای هستیم که با بی اعتنایی به چالش ها و مشکلات موجود, برای رفع معضلات در عرصه فرهنگی و اجتماعی به صحنه آیند.
 
وی, با اذعان به غفلت از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه و  مرکز پرورش نیروی انسانی فرهنگی, بر ضرورت حضور فعالان فرهنگی در مسجد و ارائه خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.
پنجمین پاتوق فرهنگی به همت مجتمع فرهنگی هنری شهر و با حضور فعالان, مسئولان و متولیان فرهنگی در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
 
شایان ذکر است «پاتوق های فرهنگی» به عنوان محفلی برای هم اندیشی نخبگان و کارشناسان حوزه فرهنگی برای شناسایی آسیب ها و نیز تقویت مزیت های این عرصه در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان قرار گرفته است و  در این میان با میزبانی از اندیشمندان و مسئولان عالی رتبه فرهنگی کشور نظیر حجت الاسلام پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس, محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام, عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و...در صدد تبیین نگرشی کلان تر و راهبردی تر در این زمینه بوده است.
 
انتهای پیام/م

نظر شما