شناسهٔ خبر: 20563460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حضور تیم پزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در منطقه وزیرآباد

فرامرزی مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در اردوهای جهادی دانشگاه با معاینه افراد، بسیاری از بیماری ها شناسایی و کنترل و حتی از گسترش آن هم، پیشگیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، تیم اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هدف خدمت رسانی به مردم حاشیه شهر، به منطقه وزیرآباد شیراز رفتند.

مسوول اردوهای جهادی اساتید و مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دایم این اردوها، گفت: اردوی جهادی در راستای حمایت از محرومان و خدمت رسانی به آنها در حاشیه شهرها، از سوی ستاد سیاست گذاری اردوهای جهادی دانشگاه، برگزار می شود.

دکتر «سیاوش باباجعفری»، افزود: اردوهای جهادی دانشگاه به صورت تفکیکی در داخل و حاشیه شهر و در شهرستان ها، با ترکیبی از گروه های مختلف خدمت رسان، مانند حوزه ریاست دانشگاه، دفتر نهاد مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، کانون های دانشجویی، بیمارستان ها، واحدهای مختلف و شورای اساتید جوان، برگزار می شود.

او ادامه داد: در این اردوها با همکاری کمیته، اداره بهزیستی و بسیج جامعه پزشکی، مناطقی که نیاز به خدمت رسانی دارند، شناسایی می شوند و گروه شناسایی با مشاهده وضعیت منطقه، نیازها را برآورد می کند تا قبل از برگزاری اردو، نیازها، امکانات و تجهیزات مهیا و خدمات به بهترین شکل ممکن، ارایه شود.

مسوول اردوهای جهادی اساتید دانشگاه، با بیان اینکه اردوی جهادی منطقه وزیرآباد، با همکاری اداره اتباع خارجی و کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، برگزار شد، از استقبال جمعیت کثیری از ساکنان این منطقه، مانند اتباع خارجی از این اردو خبر داد.

دکتر باباجعفری، بیان کرد: اتباع خارجی به دلیل نداشتن دفترچه بیمه سلامت، نیاز به دریافت خدمات بهداشتی درمانی با قیمت مناسب تری دارند ، البته در این اردوها خدمات به صورت رایگان ارایه می شود، همچنین در صورت نیاز به سطوح بالاتر، بیماران به درمانگاه شهید مطهری و امام رضا(ع) و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه، ارجاع داده می شوند، که خدمات با قیمت مناسب تری در این مراکز ارایه می شود.

شناسایی و کنترل بیماری های واگیر دار در اردوهای جهادی علوم پزشکی

فرامرزی مشاور عالی رییس دانشگاه، نیز گفت: در این اردوی جهادی، خدماتی شامل پزشک عمومی، مامایی، زنان و زایمان، مشاوره های روانشناسی، فرهنگی، تغذیه، بهداشت محیط، آزمایشگاه، دندانپزشکی و بینایی سنجی، به صورت رایگان ارایه می شود.

متخصص بیماری های عفونی، عضو هیات علمی و مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این اردوهای جهادی به منظور ارایه خدمات بهداشتی درمانی و فرهنگی، به اقشار آسیب پذیر برگزار می شود.

دکتر "حسین فرامرزی"، با اشاره به حاشیه شهرها، به عنوان یکی از نقاط آسیب پذیر در شهرهای بزرگ، افزود: در کشورهای مجاور ایران، بیماری های قابل توچهی مانند سل، مالاریا و هپاتیت، وجود دارد و بیشتر ساکنان حاشیه شهرهای بزرگ را مهاجران کشورهای مجاور مانند پاکستان و افغانستان تشکیل می دهند.

او ادامه داد: برخی از افراد ساکن در حاشیه شهرها، از خدمات بهداشتی درمانی فاصله می گیرند و به سلامت خود بی توجهی می کنند، که در این امر، تیم سلامت به صورت فعال با برگزاری این چنین اردوها و نزدیک شده به این گونه افراد، به آنها خدمات بهداشتی درمانی ارایه و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع می دهند.

دکتر فرامرزی، بیان کرد: در این اردوها با معاینه افراد، بسیاری از بیماری ها شناسایی و کنترل و حتی از گسترش آن هم، پیشگیری می شود، همچنین بیشتر بیماری ها مانند سل، مالاریا، شپش، انگل و عفونت های گوارشی، به صورت رایگان ارایه می شود.

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه، گفت: با برگزاری این چنین اردوها، شرایطی برای افرادی که از خود انگیزه و علاقه ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی ندارند، فراهم می شود و تیم سلامت به صورت فعال در نزدیک محل سکونت آنها، خدمات ارایه می دهد.

نظر شما