شناسهٔ خبر: 20562948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات بیش از 32 هزار تن محصولات کشاورزی استان همدان

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان گفت: در 3 ماه نخست سال 32 هزار و 704 تن محصول به ارزش 51 میلیون و 11 هزار دلار صادر شده است.

صاحب‌خبر -

صادرات بیش از 32 هزار تن محصولات کشاورزی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نجفیان مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه این میزان محصول شامل 59 قلم کالا است افزود: سیب زمینی، کشمش، انواع بذر، هندوانه، صیفیجات، محصولات کارخانه‌ای و غیره به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.
وی بیان کرد: از این میزان صادرات به وزن 32 هزار و 704 تن و به ارزش 17 میلیون و 360 هزار دلار از گمرک همدان صادر شده و مابقی محصولات از 14 گلوگاه مرکزی و مبادی حمل و نقل خارج از استان صادر شده است.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در مدت سه ماهه نخست سال 95 میزان صادرات 55.24 میلیون دلار بوده است گفت: میزان صادرات امسال 7.5 درصد کاهش داشته که به سبب افزایش قیمت دلار بوده و با توجه به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 35 هزار و 956 تن محصول صادر شده بود 9 درصد نیز از لحاظ وزنی کاهش صادرات داشته‌ایم.
نجفیان با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی استان مربوط به سیب زمینی و کشمش بوده است، افزود: 10 هزار و 52 تن محصول سیب‌زمینی و هفت هزار و 280 تن کشمش از همدان صادر شده است.
وی بیان کرد: محصولات صادر شده به ایتالیا شامل پوست و روده گوسفندی بوده ضمن اینکه گشنیز و رازیانه، عسل رب، گردو مغز گردو، خیارشور و خیار، محصولات لبنی، گیاهان دارویی، انواع نهال و غیره نیز در صادرات محصولات کشاورزی همدان مورد اقبال کشورهای خارجی بوده است.
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان تصریح کرد: محصولات کشاورزی همدان به کشورهای روسیه، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان، امارات، عراق، ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و افغانستان صادر شده است.
میزان صادرات استان در سال گذشته 152 میلیون دلار بوده که از این میزان صادرات 72 میلیون دلار به گمرک همدان و 80 میلیون دلار به سایر گمرکات اختصاص دارد.
انتهای پیام /ا.ص
صادرات محصولات کشاورزی همدان به کشورهای اروپایی

نظر شما