شناسهٔ خبر: 20562892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تعرض به انفال عمومی افزایش یافته است

گروه شهرستان‌ها: رئیس دادگستری سبزوار با تأکید بر اهمیت نقش مدیران در حفظ بیت‌المال و انفال تصریح کرد: تعرض به انفال عمومی فوق‌العاده زیاد شده و تخلفات در این حوزه بالاست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی، رئیس دادگستری سبزوار، چهارم مردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان، با بیان اینکه هیچ دستگاه دولتی که طرف شکایتش شرکت و یا مؤسسه عمومی و دولتی باشد حق طرح دعوا در دستگاه قضا و تحمیل هزینه‌های اضافی بر بیت‌المال را ندارد، گفت: ادارات دولتی باید از نمایندگان حقوقی قوی استفاده کنند تا بتوانند به درستی از حقوق بیت‌المال دفاع کنند و از تضییع حقوق مردم دفاع کنند.
وی ادامه داد: ادارات دولتی باید به دنبال ثبت مالکیت اموال ادارات دولتی باشند تا از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کرده و زمینه محکومیت ادارات دولتی را از بین ببرند.
تعرض به انفال فوق‌العاده زیاد شده است
رئیس دادگستری سبزوار با تأکید بر اهمیت نقش مدیران در حفظ بیت‌المال و انفال تصریح کرد: تعرض به انفال عمومی فوق‌العاده زیاد شده و تخلفات در این حوزه بالاست.
وی اضافه کرد: باید حساسیت نسبت به حفظ بیت‌المال و انفال در بین مسئولان زیادتر شود و مسئولان خودشان را ملزم به جلوگیری از چپاول و غارت انفال بدانند.
حسینی بیان کرد: در این راه ممکن است برخی از افراد مسئولانی را که در مقابلشان می‌ایستند، ترور شخصیتی کرده، تهدید کنند و به زحمت بیندازند.
همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در این جلسه با بیان اینکه منطق مکتب ولایت حضرت علی(ع) منطقی قوی و شجاعانه بود، گفت: باید مسئولان کشور با الگوبرداری از مکتب ولایت آن امام بزرگوار با قدرت در مقابل دشمنان بایستند.
وی ادامه داد: در زمانی که گلوله و سیم خاردار برای دفاع از کشور نداشتیم، امام خمینی(ره) شجاعانه و با قدرت در برابر استکبار جهانی ایستادند.
امام جمعه شهرستان سبزوار با اشاره به سفارش حضرت علی(ع) به مالک اشتر در نهج‌البلاغه که فرمودند: «ای مالک مراقب هوای نفست باش تا مبادا قدرت طلبی بر تو غالب شود و مبادا هوای نفس بر تو غلبه کند»، ابراز کرد: مسئولان باید لطف و مهربانی با مردم را ملازم قلبشان قرار دهند.
حجت‌الاسلام مقیسه با ابراز اینکه بهترین جملات رعایت حقوق بشر در نهج‌البلاغه ذکر شده است، ادامه داد: مردم در مقابل مسئولان یا برادر دینی هستند که عقایدشان با آن‌ها یکی است و یا از نظر خلقت، انسان خلق شده‌اند.

نظر شما