شناسهٔ خبر: 20562868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نظامی استرالیا: جنگ افغانستان پس از 16 سال فعالیت طالبان در بن بست است

کوالالامپور - ایرنا - فرمانده نیروهای استرالیا در خاورمیانه روز پنجشنبه گفت که به رغم 16 سال فعالیت های نظامی طالبان، جنگ در افغانستان اکنون در بن بست قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'جان فروین' این فرمانده نظامی استرالیا، تاکید کرد: پیشرفت هایی در حال انجام است و استرالیا باید به کار خود در آنجا (افغانستان) ادامه دهد. هرچند که بر اساس اظهارات 'جیمز ماتیس' وزیر دفاع آمریکا این ائتلاف نمی تواند برنده جنگ باشد.
نیروهای بین‌ المللی بعد از سال 2001 میلادی وارد افغانستان شدند و در این مدت حدود سه هزار و 400 نظامی آنان در این کشور کشته شدند.
به نوشته تارنمای شبکه 'اسکای نیوز' استرالیا، فرمانده نیروهای این کشور در خاورمیانه با تاکید بر اینکه به رغم 16 سال فعالیت های نظامی طالبان، جنگ در افغانستان اکنون در بن بست قرار دارد، گفت: یک بن بست وجود دارد، اما این بن بست به نفع دولت است.
'دان تهان' وزیر نیروهای دفاعی استرالیا نیز خواستار مذاکرات صلح در افغانستان شده است، البته در صورتی که طالبان سلاح خود را زمین بگذارد.
وی گفت: بهترین چیزی که می تواند در افغانستان رخ دهد این است که همه بر سر میز بیایبند و بگویند بیایید سلاح های خود را زمین بگذاریم و فکر کنیم و ببینم آیا می توان برای صلح مذاکره کرد.
براساس این گزارش، قرار است شمار نیروهای استرالیایی در افغانستان از 270 نفر به 300 نفر افزایش یابد، اما در بین نیروهای ائتلاف برای افزایش نیروی های انسانی تمایلی وجود ندارد.
تارنمای اسکای نیوز نوشت: در عراق اخبار بهتری وجود دارد زیرا در مقابله با گروه تروریستی داعش موفقیت های مهمی به دست آمده است.
این تارنما ادعا کرد: جزئیات جدید اکنون می تواند از نقش مهمی که استرالیا در جنگ برای بازپس گیری موصل ایفا کرده است، پرده بردارد.
بنابراین گزارش، هواپیماهای جنگنده استرالیا 860 حمله هوایی علیه مواضع داعش و مخالفان انجام داده اند.
در این گزارش آمده است که نیروهای ویژه استرالیا، واحد مقابله با ترور عراق را که نقش مهمی در حملات داشته نظارت کرده و در هماهنگی حملات هوایی کمک کرده است.
نیروهای نظامی استرالیا در عراق آموزش نیروهای ارتش و پلیس این کشور را در یک پایگاه برعهده دارند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*

نظر شما