شناسهٔ خبر: 20562854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اختلاف در اردوگاه اصلاحات و اعتدال برای چینش کابینه دوازدهم؛

کابینه‌ای برای خدمت به مردم یا رضایت احزاب؟!

پس از پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات 96، حزب اعتدال و توسعه سهم بیشتری از کیک قدرت می‌خواهد ولی اصلاح‌طلبان قصد دارند تا دولت دوازدهم را اصلاحاتی‌تر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، پس از پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات 96، حزب اعتدال و توسعه سهم بیشتری از کیک قدرت می‌خواهد ولی اصلاح‌طلبان قصد دارند تا دولت دوازدهم را اصلاحاتی‌تر کنند و بر همین اساس گزینه‌های جدی‌تری را که گرایش اصلاح‌طلبی آنها پررنگ‌تر است را می‌خواهند وارد کابینه کنند.


با نزدیک شدن به زمان تحلیف حسن روحانی و معرفی اعضای کابینه، اختلاف او با اصلاح‌طلبان در مورد چینش کابینه ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد؛ اختلافاتی که حالا دیگر چند روزی است که از پرده برون افتاده و به زد و خورد رسانه‌ای تبدیل شده است.

آتش بس موقت

اگر چه روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه «کابینه آینده سهم 24 میلیون رای دهنده به وی است»، کوشید موقتا آتش بس ایجاد کند و پالس مثبتی برای اصلاح‌طلبان ارسال کند اما از همین الان هم مشخص است، این پایان داستان نخواهد بود.

در ماه‌های اخیر که دو جریان کارگزاران و اعتدال و توسعه سعی می‌کنند تا جای پای خود را در کرسی‌های شهرداری و کابینه دوازدهم محکم‌تر کنند که همین موضوع باعث شکل‌گیری رقابتی شدید و درگیری میان بزرگان این دو جریان شده است.

سهم‌خواهی جداگانه احزاب در کابینه دوازدهم

در حال حاضر افراد و گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب به دنبال سهم‌خواهی در کابینه دولت دوازدهم هستند و اعتدالیون، اصلاح‌طلبان و کارگزاران هر کدام به صورت جداگانه سهم‌خواهی می‌کنند اما هر کدام هم ادعا دارند که آنها مسبب پیروزی روحانی در انتخابات هستند.

قطعاً این سهم‌خواهی‌ها منجر به نارضایتی‌ها و اختلافات شدید آنها خواهد شد و در آینده نزدیک هم در دولت دوازدهم و شورای شهر تهران اختلافات شدید خواهد شد.

وعده‌های مختلف و رنگارنگ انتخاباتی

وقتی ستاد انتخاباتی آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی برای جلب حمایت گروه‌ها و افراد ‏وعده‌های مختلف و رنگارنگی را می‌داد باید فکر امروز و چینش کابینه را هم می‌کرد و حداقل قول‌هایی می‌داد که منطقی باشند و برآورده کردن آنها دور از ذهن نباشد.

آیا دولت اعتدالی‌تر باقی خواهد ماند یا دوز اصلاح‌طلبی‌اش را با گرایش به سمت کارگزاران و گروه‌های اصلاح‌طلب افزایش خواهد داد؟

با این اوصاف، روزهای به مراتب سخت‌تری در انتظار حسن روحانی است، حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده این اختلافات سرانجام به پیروزی کدام جریان خواهد انجامید.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما