شناسهٔ خبر: 20562773 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انجمن پزشکان عمومی | لینک خبر

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران؛ نظام سلامت کشور به طب عمومی توجه ندارد

صاحب‌خبر -

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، گفت: طب عمومی در کشور ما مغفول مانده و نظام سلامت به این رشته توجه جدی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس کامیابی در نهمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران و رونمایی از کتاب طب عمومی «مورتاگ» در مرکز همایش های رازی، افزود: با توجه به لغو انتخابات الکترونیکی در هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، حق برخی از همکاران ما ضایع شده که توجه به این موضوع ضروری است.

وی با بیان اینکه ماجرای انتخابات اخیر نظام پزشکی باید به دقت بررسی و مسائل حقوقی و سبب ساز این مشکلات بیان شود، گفت: مسئولین برگزاری انتخابات نظام پزشکی، باید پاسخگوی این بی نظمی باشند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، فعالیت و پویایی قشر پزشکان عمومی را نیازمند ایجاد انگیزه و محرک دانست و بیان داشت: انتشار کتاب طب عمومی «مورتاگ»به عنوان یک مرجع و رفرنس برای همکاران گامی موثر در جهت ارتقای معلومات پزشکان عمومی است و اسم این کتاب علاوه بر جنبه ظاهری، از منظر حکمت طب انتخاب شده است.

به گفته وی، طب عمومی در کشور ما مغفول مانده و به رغم همه شعارها مبنی بر اینکه طب عمومی بنیان سلامت است، هنوز نظام سلامت به این رشته توجه جدی ندارد و همچنان تاوان اشتباهات خود را می پردازد که اصلاح این روند نیاز به تغییر زیرساخت ها دارد.

کامیابی، کتاب «طب عمومی مورتاگ» را حرکت زیرساختی عنوان کرد و افزود: پس از شروع طرح تحول سلامت، همکاران با تحلیل این طرح و همچنین مقایسه آن با سایر کشورها، بر آن شدند تا با ترجمه کتاب این پزشک استرالیایی، پزشک خانواده در کشور به شکل آکادمیک و با رفرنس های مناسب ادامه یابد.

وی از نبود پزشک عمومی در شورای عالی آموزشی وزارت بهداشت انتقاد کرد و افزود: مورتاگ علاوه بر جلب اعتماد مردم در کسوت پزشک عمومی، با همین رتبه توانسته تبدیل به یک پروفسور مطرح در جهان شود و همین می تواند گواهی بر اهمیت بیش از پیش پزشکان عمومی در جهان و به ویژه ایران باشد.

کامیابی در پایان کتاب «طب عمومی مورتاگ» را به عنوان پروتکلی برای پزشکان عمومی خواند و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز کشور ما دارای یک رفرنس علمی در رشته پزشک عمومی است و این می تواند گامی برای بهبود وضعیت و جایگاه همکاران این عرصه شود.

(Visited 70 times, 1 visits today)

برچسب‌ها:

نظر شما