شناسهٔ خبر: 20562745 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

لامپ هایی که همه کاره خانه هستند؛

خانه ای هوشمند با لامپ سقفی سونی

سونی لامپ چندکاره ای را معرفی کرده است که به سنسورهایی برای ارتباط با وسایل هوشمند مجهز شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،جان دلاک، سخنگوی شرکت سونی می‌گوید: «از این وسیله برای کنترل سایر لوازم خانه و ردیابی اشیاء درون اتاق استفاده می‌شود. ما برای اینکه محل نصب مناسب برای این وسیله پیدا کنیم به خوبی فکر کردیم. نهایتاً تصمیم گرفتیم تا این وسیله را به شکل یک لامپ سقفی وارد منازل مردم کنیم و خانه های آنها را به یک خانه هوشمند تبدیل کنیم، زیرا سقف عموماً موانع بسیار کمی دارد که محدوده عملکردی این لامپ چندکاره را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

شرکت سونی قصد دارد تا این هاب هوشمند را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ در ژاپن ارائه نماید. دلاک می‌گوید: «اگرچه این یک زمینه جدید کسب و کار و یک بازار جدید برای ماست اما ما فعلاً فقط بر بازار ژاپن تمرکز خواهیم کرد. بنابراین در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن در خصوص سایر مناطق جغرافیایی نخواهیم داشت.»

پاتریک مورهد رئیس و تحلیل‌گر ارشد «مور اینسایت اند استراتژی» می‌گوید «رویکرد سونی در خصوص ساخت هاب هوشمند سقفی بسیار هوشمندانه بوده است. با نصب شدن در سقف، این هاب دید مستقیم به سایر وسایل دارد و احتمال اینکه سیگنال آن توسط دیوار یا مبلمان مسدود شود بسیار اندک است. بر خلاف نست، این هاب یک کار خوب انجام می‌دهد: تشخیص حضور فرد در اتاق. به نظر می‌رسد هریک از شرکت‌های معروف در حوزه فناوری، می‌خواهد هاب هوشمند خاص خود را عرضه نماید.»

آمازون، اپل، ایزی‌آک، جی‌ای، گوگل، هوآوی، آیریس، کینگ‌وین، اریکو، سامسونگ، اسمارت‌تینگز، تلوس، ورا و وینک برخی از شرکت‌هایی هستند که هاب‌های خانگی هوشمند خود را ارائه کرده‌اند. هماهنگ و تنظیم کردن تمامی این هاب‌های هوشمند برای ارتباط کامل با یکدیگر احتمالاً یکی از عوامل اصلی جلوگیری کننده از توسعه و بکارگیری اکوسیستم‌های «خانه متصل» است. اتوماسیون (خودکارسازی) خانگی هنوز راه زیادی در پیش دارد.

مورهد بیان می‌کند: «امروز ما اکوسیستمی از وسائل مختلف (هوم‌کیت، آل‌سین، نست، اینستئون) داریم که می‌توانند با هم کار کنند. اما تا زمانی که قابلیت همکاری و انطباق بین این وسائل مختلف را به همراه قیمت ارزان، تضمین امنیت، اطمینان از حفظ حریم خصوصی و سادگی در استفاده نبینیم، این فناوری‌های خانگی عمومی نخواهند شد و فقط مورد علاقه مشتاقان و علاقمندان تکنولوژی خواهند بود.»

نظر شما