شناسهٔ خبر: 20562353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سطح زیر کشت پسته در نطنز 3 برابر شد

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: با توجه به بحران آب در نطنز و تغییر الگوی کشت، سطح زیر کشت پسته در نطنز بیش از 3 برابر شده است.

صاحب‌خبر -

‌‌به گزارش ‌ایسنا‌، عبدالرضا مهدی بادی شامگاه (چهارشنبه) در نشست شورای اداری شهرستان نطنز، اظهار کرد: با توجه به بحران جدی آب در شهرستان نطنز و ضرورت تغییر الگوی کشت در این منطقه، کشت پسته رشد بالایی داشته است.


وی افزود: در 4 سال گذشته سطح زیر کشت پسته از 300 هکتار در سطح شهرستان نطنز به بیش از 1000 هکتار رسیده است و از آنجایی که این محصول کم آب است، می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات این منطقه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با دیجیتالی کردن دستگاه‌ها و برنامه ریزی آن‌ها در چند سال گذشته، برداشت آب از چاه‌های کشاورزی منطقه بیش از 20 میلیون متر مکعب کاهش داشته است که همچنان کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای کاهش مصرب آب در بخش کشاورزی، استفاده کشاورزان از آبیاری قطره‌ای و تحت فشار است که 900 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان نطنز، با اعتبار 50 میلیارد ریال بلاعوض و یا وام‌های کم بهره به این سیستم آبیاری مجهز شده است.

مهدی بادی خاطرنشان کرد: در 4 سال گذشته بیش از 900 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته که امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده 700 هکتار دیگر به این سیستم مجهز خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های بلند‌مدت این نهاد، افزایش سطح زیر کشت پسته به 3000 هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی تا 1000 هکتار و مرمت و احیای قنوات گنجانده شده است.

نظر شما