شناسهٔ خبر: 20562136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

نخبگان علمی کشور ضعف مهارت آموزی دارند

اصفهان- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از ضعف مهارت آموزی در میان نخبگان علمی کشور انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این همایش مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ابراز خرسندی از نگاه متفاوت و ارزشمند اتاق بازرگانی اصفهان به مسایل مختلف و برگزاری چنین همایش هایی گفت: نخبه بودن موهبتی از جانب خداوند بوده و لازم است از این نعمت پاسداری شده و شاکر خداوند باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی تصریح کرد: اگر انسان قبل از اینکه ظرفیت موهبتی را داشته باشد، آن موهبت نصیبش شود نمی تواند از آن استفاده مطلوب کند و شکر گذاری موجب شرح صدر و آمادگی برای پذیرش موهبات خواهد شد.

وی افزود: در درون هر انسانی دنیای بزرگی به نام روح انسانیت وجود دارد و اگرنخبه هستید باید به تمام عرصه های درونی و استعدادهای خود توجه کنید.

وی چهار نیاز بشر را نیازهای فیزیولوژیک، روانشناختی، عقلانی و معنوی برشمرد و ضمن شرح هر یک از این نیازها گفت: متاسفانه مردم کشور ما به دنبال یافتن پاسخ درست برای نیازهای عقلانی خود نیستند در صورتی که باید هر سوال و شبهه ذهنی را از طریق تحقیق و استفاده از نظرات اهل فن و نه بسنده کردن به شنیده های غیر موثق پاسخ داد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه توجه به نیازهای معنوی و ارتباط با خدا را برای همه انسان ها به ویژه نخبگان ضروری خوانده و تصریح کرد: هر چه درجه نخبگی افزایش یابد ارتباط با خداوند و تواضع نیز لازم است بیشتر شود.

ارزانی همچنین از ضعف مهارت آموزی نخبگان علمی کشورانتقاد و تصریح کرد: اگر نخبگان از مهارت های لازم درزندگی از جمله مهارت های تکلم، اطلاع و پیام رسانی برخوردار نباشند، قادر به عرضه خود در اجتماع و موفقیت در تمام ابعاد زندگی نخواهند بود.

وی در ادامه حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) را فارغ از  هر گونه نگاه جنسیتی، الگوی تمامی انسان ها آنها ذکر کرد و گفت: در نگاه اسلامی زن به عنوان یک انسان، ارزشمند بوده و حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماع یک فرصت است.

نقش اثربخش فعالیت شورای عالی بانوان در رسیدن به مرحله نهایی رقابت اتاق های جهان در استرالیا

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز از استقبال شایسته بانوان از دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا ابراز خرسندی کرد و گفت: در ابتدا برای تشکیل شورای بانوان در اتاق اصفهان مخالفت هایی وجود  داشت که خوشبختانه با فعالیت های ثمربخش و تلاش های مطلوب این شورا، نه تنها تمام اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان با فعالیت های این شورا همصدا شده اند بلکه تمام اتاق های بازرگانی کشور نیز در راستای فعال کردن زنان در اتاق های بازرگانی استان خود، درخواست بهره مندی از تجربیات اتاق بازرگانی اصفهان را دارند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در ادامه ضمن مباهات به وجود زنان توانا در کشور افزود: متاسفانه تصویر مطلوبی از بانوان کشورمان در اذهان جهانی وجود نداشته در حالی که زنان ایرانی بیش از ۵۰ درصد کرسی های دانشگاهی را به خود اختصاص داده اند و در محیط کسب و کار و کارخانه ها نیز کم حاشیه ترین نیروها محسوب می شوند.

سهل آبادی گفت: در این دور از فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مصوب شده تا سقف سی درصد از کمیسیون های موجود از  بانوان باشند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از راه یافتن اتاق بازرگانی اصفهان در جمع چهار اتاق بازرگانی برتر جهان به همت واحد امور بین الملل و با مشارکت شورای عالی بانوان و جوانان همچنین مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی SPX به مرحله نهایی رقابت اتاق های جهان در استرالیا خبر داد.

وی با تاکید بر همراهی اتاق اصفهان برای بهره مندی از خدمات مشاوره ای به بانوان و کمک به رشد آنها، از فعالیت بانوان در هیات های حل اختلاف مالیاتی وکارکرد بسیار مطلوب آنها در این حوزه خبر داد. وی در ادامه گفت: تمام دقایق فعالیت های اتاق اصفهان در خدمت توسعه اقتصاد بوده و لازم است بانوان از رصد کردن فعالیت های اتاق بازرگانی برای نیل به اهداف بالای خود و بهره مندی از ظرفیت های اتاق، غافل نشوند.

سهل آبادی وجود افراد بیکار، متکدی و کودکان خیابانی در استانی که دارای بیشترین تعداد خیریه و صنعتی ترین استان کشور بوده را جایز ندانسته و گفت:  لازم است با ایجاد اشتغال موثر به رفع ریشه ای این معضلات بپردازیم و اتاق بازرگانی اصفهان در جهت حمایت از فعالیت ها در این زمینه و ایجاد توسعه پایدار از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

تاثیرسرمایه گذاری بر روی نسل جوان در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش بهره وری نسل آینده

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این همایش، ضمن گرامیداشت یاد بانوی فقید نخبه، مریم میرزا خانی گفت: شورای عالی بانوان در راستای شناسایی استعدادهایی که در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی وجود دارند و به نحوی در مسیر نجات اقتصاد کشور در حرکت هستند، فعالیت می نماید.

زهرا اخوان نسب افزود: در این همایش ما به شناسایی دختران توانای شهر فیروزه ای که فعالیت آنها منطبق با شاخص های تعریف شده شورای عالی بانوان در زمینه های اخلاقی، اجتماعی، کارآفرینی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و پژوهشی بوده پرداخته ایم. اخوان نسب تصریح کرد: در دور دوم این همایش ۱۷۰ رزومه به دبیرخانه این شورا ارسال و در نهایت ۱۲ نفر برتر انتخاب شدند.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از ثبت جهانی همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا خبر داده و گفت: امروز یکی از دغدغه های تمام کشورهای دنیا دختران هستند و در حال حاضر دختران زیر سن ۲۵ سال ۴۳درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته برنامه ریزی هایی را در راستای توانمندسازی دختران انجام داده اند، تصریح کرد: برنامه های این شورا با نگاهی به دنیا و شرایط محیطی حاکم بر جامعه منطبق شده است. وی افزود: دختران برگزیده در این همایش از تمامی تسهیلاتی که اتاق بازرگانی اصفهان به اعضا خود ارایه می دهد از جمله از خدمات مشاوره ای در حوزه کارآفرینی، کاریابی، کسب و کار و اشتغال به صورت رایگان بهره مند خواهند شد.

اخوان نسب گفت: اگر جامعه دختران متحول شود نسل آینده که با هجمه ای از تکنولوژی، اطلاعات و فناوری روبروست متحول خواهد شد. رییس شورای عالی بانوان گفت: امروز لازم است دختران امروز و مادران فردا، با قدرت زیاد برای رویارویی با وقایع آینده آماده شوند. اخوان نسب سرمایه گذاری بر روی نسل جوان به ویژه بانوان را در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش بهره وری نسل آینده موثر خواند.

وی در پایان تاکید کرد: فراهم نکردن بستر رشد دختران توانای امروز موجب سرخوردگی و بعضا خروج آنها از کشور خواهد شد و اتاق بازرگانی اصفهان در راستای ارایه خدمات مشاوره ای برای آینده مطلوب جوانان از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد کرد.

نظر شما