شناسهٔ خبر: 20562116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مجلس:

خریدار کارخانه ماشین سازی اهلیت ندارد/ فوتبال را بهانه کرده اند

نصر: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتشار اخباری مبنی بر فروش کارخانه ماشین سازی به یک فرد خاص، گفت: این خریدار به هیچ عنوان اهلیت ندارد و مبلغ چک های صادر شده را در موعد مقرر نتوانسته پاس کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدحسین فرهنگی چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی با جمعی از مردم تبریز، از رویه سازمان خصوصی سازی در واگذاری کارخانه عظیم و مادر ماشین سازی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه کسی که در تهران نشسته مدام مصاحبه کرده و مسایل را مطرح می کند که موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی کارگران شریف ماشین سازی را موجب می شود.

وی به نامه شش نفر از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: در این نامه به توافق برای واگذاری ماشین سازی به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و امضای صورت جلسه آن اشاره شده است تا کارخانه به صورت واقعی و اصولی از وضعیت بحرانی فعلی نجات یابد، که رئیس جمهوری نیز دستور به اجرای آن برای وزارت امور اقتصادی و دارایی دادند.

فرهنگی اضافه کرد: مسئولی که در تهران نشسته و مسایلی را مطرح کرده و عنوان می کند واگذاری کارخانه ماشین سازی به شستا خلاف قانونی است، به ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه کشور توجه کند که در آن به صراحت آمده دولت مکلف است سالانه 10 درصد از واحدهای تحت پوشش را به هر طریقی که صلاح بداند به بخش خصوصی واگذار کند و واگذاری ماشین سازی به شستا نیز بر همین اساس است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عده ای از تیم فوتبال ماشین سازی برای دست یابی به مقاصد خود سوء استفاده می کنند، گفت: اینکه تیم فوتبال را بهانه قرار داده و با افکار عمومی بازی کنند، رفتاری ناپسند و غیر قابل قبول است.

فرهنگی افزود: تیم فوتبال ماشین سازی تبریز سالهای سال است که از این کارخانه منفک و توسط بخش خصوصی و شهرداری اداره شده است و در حال حاضر هم اگر کسی قصد خدمت به ورزش و فوتبال آذربایجان را دارد، می تواند این تیم را در اختیار گرفته و آن را سر و سامان دهد که در این شرایط نمایندگان مجلس قدردان این فرد خواهند بود.
وی یادآوری کرد: کسی که اقدام به خرید کارخانه ماشین سازی تبریز کرده برای یک دهم ارزش واقعی آن چک داده و آن را نتوانسته در زمان مقرر پاس کند که این امر نشان دهنده عدم اهلیت وی می باشد.
فرهنگی خاطرنشان کرد: ما اجازه نمی دهیم ماشین سازی با سهل انگاری عده ای به وضعیتی مشابه کارخانه های واگذار شده قبلی دچار شود و خط تولید آن تعطیل و کارگرانش بیکار شوند.
وی یادآور شد: کسانی که در برابر واگذاری ماشین سازی به شستا مقاومت می کنند باید در باره آینده این واحد عظیم تولیدی و صنعتی نیز در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

* کابینه دوازدهم باید کاری باشد نه تئوری پرداز
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن زمان تحلیف رئیس جمهوری و معرفی اعضای کابینه جدید، گفت: نمایندگان مجلس انتظار دارند کابینه دوازدهم برخلاف دوره قبلی افرادی کاری، کاردان و سخت کوش باشند نه اینکه تئوری پرداز بوده و برای اجرای طرح ها و برنامه ها دچار سردرگمی شوند.
فرهنگی اظهار کرد: آنچه مهم است این است که دولت آینده دارای وزرای کارآمد و تاثیرگذار در حوزه های مختلف باشند و در چالش های مختلف ریسک پذیر بوده و خستگی و رخوت در آن رخنه نکند.
وی افزود: شواهد و قراین نشان می دهد که دولت جدید نیز مشابه دولت قبلی خواهد بود و بیشتر افراد تئوری پرداز دانشگاهی را شامل می شود که در شرایط کنونی اقتصادی کشور چندان به درد نمی خورند، زیرا که در وضعیت فعلی نیازمند کسانی هستیم که بولدزری کار کنند.

فرهنگی، آمار نگران کننده اقتصادی طی سه سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: رشد 10 درصدی نرخ بیکاری در این سال ها نشان می دهد که ضعف های آشکاری در حوزه های مختلف اقتصادی به ویژه در بخش عمران داریم و اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، آینده سخت تری در انتظار کشور است.

وی، رکورد 65 درصدی صنعت ساختمان سازی را یکی از چالش های مهم اقتصادی کشور خواند و افزود: این آمار وحشتناک به معنی تعطیلی پروژه ها و بیکار شدن خیل عظیمی از شاغلینی است که به صنعت ساختمان وابسته هستند.
فرهنگی از حرکت های درخشان دولت در حوزه دیپلماسی خارجی به نیکی یاد کرد و با بیان اینکه این حرکت ها باید مکمل برنامه های اقتصادی باشد، یادآور شد: می توان با تکیه بر داشته های داخلی و مزیت های اقتصادی درون کشور از این فرصت ایده آل برای بهبود وضع اقتصادی و رفاه مردم سود برد و کشور را به درستی اداره کرد که این امر جز با مدیریت کارآمد و جدیت ممکن نخواهد شد.
وی، نبود تعریف واحد و جامع از بیکاری و اشتغال را یکی از ایرادات اساسی به دولت خواند و گفت: کمیسیون حمایت از تولید ملی و اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بارها از دولت برای این منظور پاسخ خواسته است که تاکنون جوابی قاطع و مستدل ارایه نشده است.

فرهنگی ادامه داد: دولت بر اساس معیارهای سایر کشورها مدعی است کسی که در هفته یک ساعت کار کند، شاغل است، این در حالی است که چنین امری در ایران نمی تواند قانع کننده و منطقی باشد، زیراکه حتی افراد شاغل نیز به دلیل مشکلات اقتصادی با شغل دوم و سوم نیز توانائی اداره خانواده خود را ندارند.

وی اظهار کرد: بر همین مبنا آنچه که در آمارهای دولتی درباره اشتغال عنوان می شود فاقد اساس علمی و عملی است.

* تحریم های جدید علیه ایران، آمریکا را در جهان منزوی تر می کند
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اعمال تحریم های جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کره شمالی، گفت: این تحریم ها خود آمریکا را در جهان منزوی تر می کند.
فرهنگی افزود: دولتمردان آمریکا به دلیل دشمنی های چندین ساله با ایران با هر وسیله ای می خواهد جلوی پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی را بگیرد اما در عمل همواره با شکست مواجه شده است.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های جدید امریکا ساکت ننشسته و جواب قاطعی به آن خواهد داد، گفت: در این رابطه مصوباتی در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته که در مجلس شورای اسلامی نیز مصوب خواهد شد تا بر اساس آن فعالیت های موشکی ایران گسترده شده و کالاهای آمریکایی تحریم شود که در این عرصه روسیه نیز با ایران همراهی خواهد کرد.
فرهنگی، دلیل اتخاذ سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران را ناشی از ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در معادلات سیاسی منطقه و بین الملل ارزیابی کرد و افزود: امروز ایران اسلامی به دلیل حمایت از گروه های استکبارستیز دارای جایگاه مناسبی در میان ملل منطقه است که این وضعیت به هیچ عنوان برای واشنگتن قابل هضم نیست.
وی ادامه داد: به همین دلیل دولت آمریکا بخشی از اراده خود را صرف جمهوری اسلامی می کند ، اما نه تنها در این راستا پیشرفتی حاصل نمی شود، بلکه روز به روز شاهد پسرفت این سیاست نخ نما شده، هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما