شناسهٔ خبر: 20561707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

33 هزار نفر تحت پوشش مرکز جامع سلامت شهری و روستایی فرهنگیان مهاباد

ساخت مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان مهاباد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان پائیز امسال افتتاح می شود، گفت: ساخت این مرکز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


سامرند مرزنگ در ن خصوص اظهار کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فرهنگیان یکی از مراکز اجرایی پزشک خانواده و شهری است که در زمینی با زیر بنای 980 متر مربع در 2 طبقه با اعتبار 12 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان ساخته می شود.


وی افزود: این مرکز 33 هزار و 260 نفر از جمعیت شهری و روستایی مهاباد را زیرپوشش می برد.
وی گفت: تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان این است که طرح های بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات خوب به همشهریان در حداقل زمان ممکن به پایان برسد و با توجه به اینکه برنامه تدوین شده با زمان‌بندی مشخصی در نظر گرفته شده، تحقق این مهم را تسهیل کرده است.


مرزنگ اظهار کرد: 60 درصد اعتبارات این مراکز توسط وزارت بهداشت،25 درصد از محل اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و 15 درصد آن نیز توسط سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی تامین می شود.


وی گفت:در این مرکز برای اولین بار شاهد راه اندازی مرکز دندانپزشکی در مهاباد خواهیم بود که خدمات سطح 1 بهداشت دهان و دندان برای مردم را ارائه می کند.
وی همچنین اظهار کرد: در سال گذشته برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خلیفان و 6 خانه بهداشت در مجموع حدود 110 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و بهسازی این مراکز هزینه شده است.


مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان با دارا بودن بخش‌های دندانپزشکی ، پزشک عمومی شهری ،پزشک خانواده روستایی ، مامایی ، بهداشت محیط و حرفه ای، تزریقات و پانسمان، پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده و داروخانه و سلامت روان و داشتن 7 خانه بهداشت و 13 قمر و 2 پایگاه سلامت شهری بیش از 20 هزار نفر جمعیت شهری و بیش از 13 هزار نفر جمعیت روستایی مهاباد را زیر پوشش خواهد داشت.


انتهای پیام/ع

 

مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان مهاباد 

نظر شما