شناسهٔ خبر: 20560541 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

هشدار ناطق‌ در مورد بی‌حجابی

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: ناطق نوری وزیر کشور درباره مساله بی حجابی گفت: ملتی که معلول و مجروح می دهد نمی تواند این بی عفتی را تحمل کند قوه قضائیه باید برخورد کند فساد تعارف ندارد ما از اول گفته ایم معیارهای ما اسلامی است از شرق و غرب نیز هراسی نداریم باید حدود اسلامی رعایت شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، هاشمی افزود: مساله مساله حجاب است ما نمی توانیم از حجاب بگذریم این حق است و ما خیابان ها و معابرمان را باید بخاطر مردممان حفظ بکنیم اما اگر قاضی و پلیس ما زورشان نرسد مردم این کار را خواهند کرد.

هاشمی: ما نمی توانیم از حجاب بگذریم
در سالگرد برپایی نماز جمعه ای پایگاه وحدت و هدایت نماز جمعه این هفته تهران با حضور پرشور مردم همچون هفته های گذشته در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تظاهراتی که عده ای در مخالفت با بی حجابی بدون مجوز برگزار کرده بودند گفت: این مساله که بدون مجوز و اطلاع قبلی صورت می گیرد قابل بحث است لکن من تردیدی ندارم که زمینه اصلی این حرکت از بطن امت حزب الله سرچشمه گرفته است و امری طبیعی است.

وی افزود: این بی حجابی رنگ سیاسی به خود گرفته است و حتی یکی از رادیوهای بیگانه این حرکت را مظهر مخالفت با حکومت اعلام کرده بود. اگر منتسبین حکومت وظیفه شان را بخوبی انجام ندهند مردم خودشان وارد صحنه می شوند. اگر شما نبودید و جلوی مجلس نیامده بودید لیبرالها ما را در مجلس خورده بودند.

رئیس مجلس افزود: اگر شما توی خیابان ها بر علیه منافقین نیامده بودید آنها ضربه می زدند و شما بودید که فتنه بنی صدر را از بین بردید ولی الان لازم نیست که مردم به این صورت برای بی حجابی به خیابان ها بریزند و هر وقت لازم باشد مانند گذشته از مردم خواهیم خواست. هیچ شکی نیست که در چنین جریاناتی افرادی پیدا می شوند که مردم حزب الله نیستند و با اعمالشان چهره حزب الله را مخدوش می کنند. من اعتقاد دارم فحش و اهانت برای درست کردن کار صحیحی نیست.

آقای ناطق نوری وزیر کشور نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه درباره مساله بی حجابی گفت: ملتی که معلول و مجروح می دهد نمی تواند این بی عفتی را تحمل کند قوه قضائیه باید برخورد کند فساد تعارف ندارد ما از اول گفته ایم معیارهای ما اسلامی است از شرق و غرب نیز هراسی نداریم باید حدود اسلامی رعایت شود.

وزیر کشور با انتقاد از تظاهرات غیر قانونی در مورد حجاب گفت: آیا شما انقلابی هستید؟ قطعا حزب الله مشت به چشم بی حجاب نمی کوبد تیغ نمی کشد و نسبت زنا به کسی نمی دهد باید مواظب باشید که گول نخورید اگر قانون در این کشور رعایت نشود چه ضمانت دیگری دارید که گروهک دیگری راه نیفتد.(1)

آیت الله صانعی: لزومی ندارد هر کس در هر جا بنشیند و انتقاد کند
نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور گسترده مردم و به امامت آیت الله صانعی  در مدرسه امام صادق(ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: این مملکت مجلس و دولت دارد و در آن قانون حاکم است و نباید از اشکالات کوچکی که وجود دارد سوء استفاده کرد و انتقادات خلاف شرع و قانون را پی در پی به میان کشید.

آیت الله صانعی افزود: چرا ما نباید آن همه محاسن و خوبی ها را در جمهوری اسلامی نادیده بگیریم و فقط عیوب کوچک را به رخ مسئولین بکشیم لزومی ندارد هر کس در هر جا بنشیند و انتقاد کند این مملکت مجلس دارد و مردم نیز نمایندگانی را به مجلس فرستاده اند لذا اگر مساله هم باشد می نشینند و بعد از بحث و بررسی نظر خود را راجع به دولت اعلام می کنند.(2)

خروج آخرین سربازان آمریکایی از بیروت
خبرگزاری فرانسه از لبنان گزارش داد تخلیه بیروت از آخرین دسته از تفنگداران آمریکایی آغاز شد و ساز و برگ تفنگداران بوسیله هلیکوپترهای نظامی به کشتی های ناوگان ششم حمل می شود و ظرف چند روز آینده 80 تا 100 تفنگداری که برای محافظت از ساختمان سفارت و کنسولگری آمریکا در بیروت باقی مانده اند به تدریج لبنان را ترک می کنند. خبر دیگر از لبنان اینکه بعد از ظهر دیروز انفجار شدیدی غرب بیروت را لرزاند. انفجار در سینمایی رخ داد که قرار بود رشید کرامی نخست وزیر، نبیه بری و ولید جنبلاط در آن به مناسبت سی و دومین سالگرد انقلاب مصر حضور داشته باشند. همزمان از طرابلس نیز گزارش می رسد درگیری ها در این شهر ادامه دارد و بر اثر این درگیری ها تا کنون 30 نفر کشته و 200 نفر مجروح شده اند.(3)

نظر شما