شناسهٔ خبر: 20560143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

اسلام و ایران هراسی دو راهبرد آمریکا است

طبس- مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آمریکا دو خط اسلام هراسی و ایران هراسی را برای نابودی انقلاب می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی نسب چهارشنبه شب در همایش شمیم ولایت که در شهرستان طبس برگزار شد ضمن تقدیر از مردم طبس گفت: شما مردم ولی نعمت ما هستید.

وی افزود: به وجود شماست که انقلاب زنده و پایدار است و کانون های نماز جمعه با عظمت و شکوه در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه بیان کرد: بعنوان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از زحمات ۲۸ ساله امام جمعه شهرستان طبس تقدیر می نماییم.

وی گفت: طبس یعنی نگین افتخار و عزت ایران اسلامی، طبس نامی است که در فرهنگ انقلاب اسلامی می درخشد.

وی افزود: هر جا که بخواهیم از ناکامی دشمن و لطف الهی به انقلاب بگوییم نام طبس را با عظمت می گوییم، سرزمینی که سپاه ابرهه زمانش را در این مکان نابود کرد.

طباطبایی ادامه داد: مردم طبس به خود ببالند که نام شهرستانشان با عظمت یاد می شود.

وی افزود: رویداد طبس نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و نمی توان به آن اعتماد کرد و این تحریم ها نشان از آن دارد که طبق فرمایش رهبر اعتماد به آمریکا خطاست.

وی ضمن تاکید به داشتن هوشیاری و جمع نمودن حواس گفت: اعتماد به آمریکا یعنی تزلزل، عقب نشینی، ذلت و آن ها به دنبال این هستند که ما استقلال خود را زیر پا بگذاریم.

حادثه شکست آمریکا در طبس به عنوان یک رویداد بزرگ به نسل آینده منتقل شود

طباطبایی بیان داشت: دشمنان برای نابودی انقلاب ما شب و روز نمی شناسند و یقین بدانید که ظلم پایه و اساسی ندارد و حکومت شاید با کفر بجا بماند اما با ظلم هرگز پایدار نخواهد ماند.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شالله در آینده ای نزدیک نابودی اسرائیل را جشن خواهیم گرفت و این توانمندی در حزب الله لبنان وجود دارد.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه آمریکا امروز دو خط را دنبال می کند گفت: یکی از این دو خط اسلام هراسی است که با درست کردن داعش در حال پیاده سازی آن است و دوم ایران هراسی است.

وی با تاکید بر حفظ عظمت و بزرگی طبس گفت: شما مردم و جوانان این فرهنگ را به نسل های بعد منتقل کنید و جا دارد این را به عنوان یک رویداد بزرگ در کشور ثبت کنیم و همه دل ها را متوجه طبس کنیم.

وی افزود: طبس جایی است که خداوند با لطف خود آمریکا را در آن شکست داد.

وی تصریح نمود: آن چیزی که چهره طبس را ممتاز کرد به گل نشستن آمریکا در اینجا و یاس و نابودی آنها بود.

طباطبایی در ادامه تاکید کرد: خواهش من از فرماندار ویژه طبس و سایر مسئولین سرمایه گذاری در رابطه با این موضوع و تشکیل جلساتی پیرامون آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن با اهمیت خواندن نماز جمعه گفت: عبادی بودن، سیاسی بودن و روشنگری سه عامل مهم این اهمیت است.

وی تشریح کرد: برخی می گفتند اسلام دینی است که در آن دین از سیاست جداست و اکنون نیز این تفکر وجود دارد و لیبرال ها و سکولارها آن را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه وقتی حکومت اسلامی تشکیل شود نماز جمعه برپا می شود، گفت: امام جمعه باید در خطبه های نماز جمعه روشنگری و تحلیل سیاسی کند و مردم را با ولایت آشنا سازد.

فعالیت ۹۰۰ تریبون نماز جمعه در کشور

وی یادآور شد: اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی در ۵ مرداد برگزار شد و ما امروز نزدیک به ۹۰۰ تریبون اقامه نماز جمعه داریم.

وی با بیان اینکه امروز نماز جمعه یک جریان است، افزود: اقامه نماز جمعه به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، امام و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: امام جمعه نقش پدری را دارد که دست جریان های سیاسی و افراد با سلایق مختلف را می گیرد و در دست رهبری می گذارد.

وی با بیان اینکه هر چه نماز جمعه باشکوه تر باشد پرمحتواتر می شود گفت: رسالت امروز روحانیت فقط خواندن نماز نیست بلکه باید پای حرف دل جوانان بنشیند و جوابشان را بدهد، امروز توقع جوانان پاسخگویی است.

وی در اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه مظهر وحدت و همدلی است، کسی که با نماز جمعه مخالف است نمی خواهد وحدت و یکدلی به وجود آید.

طباطبایی در خصوص اینکه چرا برخی نماز جمعه را می کوبند، گفت: علت این امر این است که نماز جمعه عامل وحدت است.

وی ضمن تاکید به این مسئله که باید فرصتی را برای جوانان فراهم آوریم و آنان را تشویق نماییم، گفت: از فرماندار ویژه و مسئولین محترم خواهش می کنیم برای حضور جوانان در نماز برنامه ریزی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت آن را گرامی داشت و تاکید کرد ما هر چه داریم به برکت امام رضا (ع) است.

نظر شما