شناسهٔ خبر: 20560136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با میزان:

باید مطابق با تحریم‌های آمریکا مقابله به مثل کنیم

خبرگزاری میزان- رئیس «فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس» با اشاره به تحریم‌های اخیر امریکا علیه ایران گفت: ما این موضوع را یک امر بدیهی تلقی می‌کنیم و از آمریکا جز این توقعی نداریم اما مهم توقع از خودمان است. باید متناسب با نگاه دولت آمریکا موضع‌گیری و واکنش نشان دهیم و مطابق با تحریم‌های این کشور مقابله به مثل کنیم.

صاحب‌خبر -
باید مطابق با تحریم‌های آمریکا مقابله به مثل کنیمحمیدرضا حاجی‌بابایی نمانیده مردم همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی که از آن به‌عنوان گسترده‌ترین تحریم‌ها یاد می‌شود، گفت: آمریکا طی ۴ دهه گذشته نشان داده که روند حرکت گذشته و فعلی ایران را برنمی‌تابد و همه امکانات خود را برای محدود کردن آن و همچنین تغییر نظام ایران به‌کار گرفته است.

وی با بیان اینکه آمریکا از تغییر نظام در ایران مأیوس است افزود: آمریکا سعی می‌کند در روند پیشرفت و حرکت ایران خلل ایجاد کند.

رئیس «فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی» با اشاره به اینکه آمریکا با اصل تفکر و اندیشه جمهوری اسلامی ایران مخالف است تأکید کرد: این در حالی است که این کشور یک روز در قالب پیشرفت‌های هسته‌ای، روز دیگر در قالب فناوری موشکی و سایر روز‌ها هم در قالب مسائل گوناگون از جمله حقوق بشر، علیه ایران اقدام می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریم‌های کنگره، مجلس سنا و رئیس جمهور امریکا علیه ایران تصریح کرد: ما این موضوع را یک امر بدیهی تلقی می‌کنیم و از آمریکا جز این توقعی نداریم؛ اما مهم توقع از خودمان است؛ ما باید متناسب با نگاه دولت آمریکا موضع‌گیری و واکنش نشان دهیم و مطابق با تحریم‌های این کشور مقابله به مثل کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه مجلس و دولت ایران باید مطابق با اقدامات آمریکا مقابله به مثل کنند اظهار داشت: معتقدم آمریکا اگر مقابله به مثل، اقتدار، وحدت و استحکام در مواضع از سوی ایران ببیند عقب‌نشینی خواهد کرد در غیر این‌صورت مماشات با آمریکا یعنی پیشروی این کشور تا تشدید تحریم‌ها.

رئیس «فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی» تأکید کرد: معتقدم امروز دیگر حجت بر مجلس شورای اسلامی و دولت تمام شده است و جای، اما و اگر دیگری درباره مواضع آمریکا در برجام نیست.

حاجی بابایی با اشاره به یک فوریت طرح اقدامات ماجراجویانه آمریکا در مجلس گفت: این طرح یک فوریتی باید از موضع اقتدار، ایستادگی و مقاومت باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به زحمات دولت و وزارت خارجه درباره توافق هسته‌ای و برجام گفت: ما از دولت و وزارت خارجه تشکر می‌کنیم که مواضع ما در برجام را بخوبی روشن کردند، اما در حال حاضر جای هیچگونه حاشیه، بحث و گفت‌وگو نیست و دولت هم باید مقتدرانه در برابر تهدید‌های اخیر بایستد.

انتهای پیام/

نظر شما