شناسهٔ خبر: 20560131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

گفت‌و‌‌گوی اختصاصی جام جم آنلاین با جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله

3 روزی که صیاد شیرازی آرام و قرار نداشت/ تجهیز 5 برابری ارتش بعث عراق در عملیات غروب جاویدان

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه ارتش بعث عراق و منافقین در عملیات مرصاد با 62 لشکر به مرزهای ایران تجاوز کردند، گفت: شهید صیاد شیرازی در مبارزه با خیانتکاران وطن یک لحظه آرام و قرار نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، 29 سال پیش در چنین روزی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق، گروهک منافقین که در طول جنگ نقش ستون پنجم و اهرم فشار بر جمهوری اسلامی ایران را ایفا کرده بودند با خیال اینکه نیروهای مردمی کشورمان از جنگ خسته اند به پشتیبانی گسترده ارتش بعث عراق شعار از مهران تا تهران در ۳ روز را سر دادند و با تدارک عملیاتی تحت عنوان فروغ جاویدان به مرزهای غربی و جنوبی کشورمان تجاوز کردند.

اما رزمندگان کشورمان با حضور گسترده خود در جبهه‌ها با انجام عملیات مرصاد درسی فراموش ناشدنی به خائنان و متجاوزان وطن دادند. امروز پنجم مرداد سالروز غروب ابدی منافقین است، از این رو جام جم آنلاین گپ وگفتی با یکی از فرمانده‌هان حاضر در عملیات مرصاد انجام داد و نقطه نظرات وی را در این خصوص جویا شد.

سردار اسماعیل کوثری جانشین کنونی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه ثارالله پیرامون دلایل تهاجم نظامی منافقین به پشتیبانی ارتش بعث عراق به ایران گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس رادیوهای بیگانه همواره روی جنگ طلبی جمهوری اسلامی ایران مانور تبلیغاتی انجام می دادند و اخبار گوناگونی مبنی بر عدم پذیرش آتش بس و صلح از طرف مقامات ایرانی به جهان مخابره می کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات منافقین با پشتیبانی ارتش عراق بعد از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت علیه تمامیت ارضی ایران انجام شد، افزود: با این حمله حقانیت ایران در هشت سال جنگ معلوم شد و ادعای دروغ آمریکا - رژیم صهیونیستی – عربستان و عراق که ایرانی ها طرفدار ادامه جنگ هستند بر همگان واضح گشت.

این فرمانده ارشد نظامی امنیتی تصریح کرد: یکی از عبرت هایی که عملیات مرصاد به همراه داشت آن بود که جبهه استکباری و ایادی آن بر عهد خود پایبند نیستند و با وجودی که قطعنامه را به امضا رسانده بودند اما خلف وعده کرده و باز هم به ایران تجاوز کردند.

کوثری در ادامه به جزییات عملیات غرور انگیز مرصاد در سال 67 پرداخت و خاطر نشان کرد: ارتش بعث عراق با همدستی منافقان وطن فروش در جنوب و غرب (جبهه های میانی) فراتر از سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی تجهیز شده و بر خلاف سال 59 که با 12 لشکر و 15 تیپ عملیاتی به کشورمان حمله کردند؛ در پایان جنگ با تدارک 62 لشکر در تیپ های مستقل دوباره از مرزهای ایران گذشتند.

وی در خصوص نحوی جولان کورکورانه منافقین خلق در یورش به ایران اظهار داشت: آنها که در طول جنگ مجال تصرف شهرهای سرپل ذهاب و گیلانغرب را پیدا کرده بودند، پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران سرمست از تصرف مهران در عملیاتی موسوم به چلچراغ شعار از مهران تا تهران سر دادند و به خیال باطل فتح پایتخت به مرزهای ایران گسیل شدند.

کوثری پذیرش قطعنامه از سوی امام امت را امری بر اساس معیارهای انقلابی و در جهت منافع ملی بشمار آورد و گفت: دشمنان به تصور اینکه ایران بعلت عدم توانایی دفاع از مرزها آتش بس را پذیرفته، دندان طمع خود را برای حمله ایران تیز کردند، بی خبر از آنکه مسئولان کشور بیدار و هوشیار وقایع را رصد می کنند.

وی نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراخوان نیروهای مردمی به جبهه ها در آن مقطع حساس را یکی از کلیدی ترین عوامل شکست گروهک منافقین در مرصاد محسوب کرد و خاطر نشان ساخت: به درخواست رهبری انقلاب که در آن مقطع رییس جمهور کشور بودند، نیروهای مردمی حضور گسترده ای در جبهه ها پیدا کرده و سد مستحکمی در برابر سپاه شیطانی استکبار ایجاد کردند.

فرمانده حاضر در عملیات مرصاد پرده از یکی از نقشه های شوم منافقین در کارزار برداشت و یادآور شد: اسناد و مدارکی در نبرد با ارتش بعث و منافقین بدست آمده که نشان می دهد آنها تا حضور در میدان آزادی را برای لشکریان خود طرح ریزی کرده بودند.

وی اضافه کرد: گروهگ منافقین بعد از گذر از سرپل ذهاب- گیلانغرب تا اسلام آباد پیش آمده و بعد به سمت کرمانشاه آمدند اما در پنجم مرداد بود که در تنگه چهار زبر (تنگه مرصاد) گرفتار حلقه محاصره سپاهیان اسلام شده و تار و مار گشتند.

کوثری از انهدام کامل ستون 12 کیلو متری خودروهای منافقین حکایت کرد و گفت: متجاوزان فریب خورده بیش از 2000 تلفات در عملیات مرصاد دادند و با دادن تعداد کثیری اسیر، بقیه به سوی مرزهای عراق پا به فرار گذاشتند.

وی در ادامه از نقش بارز سپهبد شهید صیاد شیرازی در شکست منافقین یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار با مدیریت کردن هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به غائله فروغ جاویدان ورود کرد و تاثیر بسزایی در اضمحلال جبهه بعثی صهیونیستی ایفا کرد.

فرمانده ارشد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با ستایش دلاوریهای شهید صیاد، ابراز داشت: ایشان در طول عملیات مرصاد یک لحظه آرام و قرار نداشت و در دفع شرّ متجاوزین به وطن سر از پا نمی شناخت.

سردار کوثری در پایان، پیروزی عملیات مرصاد را الگوی مقاومت و استقامت برای دیگر کشورهای آزاده جهان دانست و خاطر نشان کرد: استکبار جهانی و صهیونیسم همچنان در شناخت رمز پایداری ایران از ابتدا تا کنون عاجر مانده و این در حالی است توکل بخدا، بکارگیری فرامین داهیانه امام امت(ره) و رهبر معظم انقلاب و نیز حضور مردم ولایت مدار منظومه قدرت در ایران را ترسیم کرده است.

وی افزود: به لطف خدا و پشتوانه عظیم مردم تا امروز توطئه های دشمنان نظام نقش برآب شده و بخاطر همین آنها از دست ما عصبانی هستند و پیام ما به آنها این است که از دست ما عصبانی باشند و در این عصبانیت بمیرند.

نظر شما