شناسهٔ خبر: 20560060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جمع آوری تمامی گذرگاه ها و پل های اطراف مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی

خبرگزاری میزان- پیشتر گیت های الکترونیکی از میدان غزالی جمع آوری و به خارج از منطقه قدیمی بیت المقدس منتقل شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛منابع خبری فلسطینی بامداد پنجشنبه اعلام کردند: رژیم صهیونیستی نرده ها وپایه های دوربین ها را از دروازه الاسباط در اطراف مسجد الاقصی برچید.

پایگاه خبری المعا فلسطین تاکید کرد: شاهدان عینی در این باره گفته اند، اشغالگران صهیونیست در حال جمع آوری تمامی گذرگاه ها، پل ها و پایه دوربین هایی هستند که در میدان غزالی واقع در دروازه الاسباط مسجد الاقصی نصب شده بود.
پیشتر گیت های الکترونیکی از میدان غزالی جمع آوری و به خارج از منطقه قدیمی بیت المقدس منتقل شده بود.


این پایگاه خبری در ادامه گزارش کرد: سخت است که بپذیریم، تمامی تجهیزات از سوی رژیم صهیونیستی جمع آوری شده است، باید منتظر مراجع دینی و مسئولان اوقاف شد تا اطمینان بدهند که تجهیزات برداشته شده و یا این که عملیات جمع آوری تجهیزات به صورت کلی یا جزیی صورت گرفته است.


پس از این اقدامات، صدای تکبیر در خیابان های بیت المقدس به گوش می رسید، همزمان نیز، نظامیان ارتش اسرائیل در برابر دروازه الاسباط مستقر شدند و مانع از پوشش خبری این رویداد از سوی روزنامه نگاران شدند.


از سوی دیگر، شبکه 10 اسرائیل در این باره گزارش کرده است، برداشته شدن پل ها و نرده ها پس از درخواست اوقاف و مراجع دینی فلسطینی انجام شده است.


شبکه دو تلویزیون اسرائیل شنبه یکم مرداد ماه گذشته نیز اعلام کرد که پلیس اسرائیل تصمیم به برچیدن گیت های الکترونیکی ایجاد شده در ورودی های مسجد الاقصی و جایگزینی بازرسی بدنی به جای آن را دارد.


تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیر ماه بر اثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدت گرفت.

 

انتهای پیام/

نظر شما