شناسهٔ خبر: 20559247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویترز: ائتلاف عربستان به پوششی برای جرایم جنگی کشورهای عضو تبدیل شده است

تهران – ایرنا - خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از گزارش محرمانه هیات تحقیق سازمان ملل گزارش کرد: ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به پوششی برای جرایم جنگی کشورهای عضو تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بازرسان سازمان ملل متحد تاکید کردند که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قایق حامل مهاجران سومالی در نزدیکی یمن را هدف حملات خونین قرار دادند.
بازرسان سازمان ملل متحد ناظر بر تحریم های یمن، در گزارش خود به شورای امنیت روز دوشنبه گذشته اعلام کردند، این قایق هدف تیر بار یک فروند بالگرد نظامی قرار گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای ائتلاف، تنها طرف درگیر در جنگ یمن است که از بالگردهای مسلح استفاده می کند.
بازرسان سازمان ملل متحد تاکید کردند: حمله ائتلاف عربی، نقض حقوق بشر است و صلح، امنیت و ثبات در یمن را تهدید می کند.
این گزارش همچنین در ادامه اعلام کرد: دو قایق ماهیگیری در دریای سرخ اسفندماه 94 (مارس 2016) نیز هدف حمله بالگردهای ائتلاف قرار گرفت که در جریان آن 11 تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شده بودند.
بازرسان سازمان ملل متحد همچنین تاکید کردند: ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، مصر و امارات و نیروهای دریایی مشترک این کشورها، تاکنون به درخواست بازرسان برای کسب اطلاعات حادثه حمله به قایق حامل مهاجران سومالی پاسخی نداده اند.
در ادامه این گزارش با اشاره به این که کشورهای ائتلاف سلاح و حمایت های لجستیکی از آمریکا دریافت می کنند، آمده است: برخی از کشورهای اعضای ائتلاف که باید در خصوص نقض قوانین بین المللی نیروهایشان در یمن پاسخگو باشند، خود را پشت این ائتلاف پنهان می کنند.
بازرسان سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این گزارش افزودند: تا زمانی که با کشورهای ائتلاف برخورد نشود نقض قوانین بین المللی ادامه پیدا خواهد کرد.
ائتلاف به سرکردگی عربستان، حمله به قایق حامل مهاجران سومالیایی در نزدیکی بندر الحدیده در ساحل دریای سرخ را رد کرده است، حمله ای که به گفته بازرسان سازمان ملل در جریان آن، 42 تن کشته و 34 تن دیگر زخمی شدند.
عربستان در یک ائتلاف از ششم فروردین ماه سال جاری برای بازگرداندن «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری فراری یمن، حملات خود را به این کشور آغاز کرد. این جنگ نابرابر، تاکنون 8 هزار کشته و 44 هزار 500 مجروح برجای گذاشت.
کشورهای مصر، امارات، بحرین، کویت، اردن، مغرب، سنگال و سودان از دیگر اعضای این ائتلاف به شمار می روند.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما