شناسهٔ خبر: 20559177 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر بهداشت و درمان:

نگرانی در باره تاثیر تحریم های آمریکا در حوزه بهداشت و درمان نداریم

اردبیل - ایرنا - وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با احتمال تاثیر تحریم های جدید آمریکا بر وضعیت بهداشت و درمان کشوربویژه در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: بطور شخصی نگران اثرهای نامناسب تحریم ها بر روی این حوزه نمی باشم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن قاضی زاده هاشمی ، چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در اردبیل افزود: بعید می دانم که این موضوع تاثیر مهمی در بخش بهداشت و درمان و نیز تامین دارو داشته باشد.
وی بیان کرد: ملت مقاوم ایران بیش از سه دهه است که کوچکترین ضعفی در این ارتباط نداشته اند و اینگونه مسایل در اراده استوار مردم خللی ایجاد نخواهد کرد.
قاضی زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه نمی توان رضایت کامل جامعه را در حوزه بهداشت و درمان به صورت مطلق جلب کرد گفت : تلاش ما بر این است تا با حرکت و فعالیت به شکل آهسته و پیوسته نیازهای درمانی و بهداشتی مردم را بر طرف کنیم.
وی بیان کرد: وضعیت مالی دولت مطلوب نمی باشد و این درحالیست که علاوه بر بخش درمان در سایر حوزه ها و ازجمله بخش اقتصادی ؛ رونق تولید ، تکمیل طرح های نیمه تمام ؛ راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی و توسعه حوزه کشاورزی و دامپروری در تمام نقاط ایران باید منابع مالی و اعتباری را به شکل متوازن توزیع کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره موضوع اخلاق پزشکی گفت: باتوجه به اینکه حوزه بهداشت و درمان به شکل مستقیم با سلامت و جان انسان ها بستگی دارد موضوع تعهد اخلاقی در این صنف دارای اهمیت بوده و به نظر می رسد شاهد دگرگونی های مثبت در این زمینه طی دو سه سال گذشته هستیم.
قاضی زاده هاشمی افزود : وزارت بهداشت و درمان بطور مستمر وضعیت اخلاق در حرفه پزشکی و نحوه برخورد و رفتار جامعه پزشکی و فعالان در حوزه بهداشت و درمان با مردم و به خصوص بیماران را رصد و اقدام های لازم را در این ارتباط انجام می دهد.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تامین نیازهای استان اردبیل به تخت های بیمارستانی گفت: این استان تا سال 1404 به دوهزار تخت بیمارستانی جدید نیاز خواهد داشت که یک هزار و 200 تخت آن مربوط به مرکز استان می باشد.
او با بیان اینکه موضوع مجوز بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل هنوز در حد حرف باقیی است افزود: مهمترین مشکل تامین منابع اعتباری آن است که در این ارتباط تلاش می شود با جلب سرمایه گذاران خارجی و فاینانس این طرح را آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان پارس آباد امسال افتتاح می شود یادآوری کرد : اینکه از آغاز طرح مرکز ترومای شهر اردبیل نزدیک به دو دهه سپری می شود قابل قبول نمی باشد اما تلاش وزارت بهداشت بر این است که با تامین اعتبار در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه را راه اندازی و تجهیز کنیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش به همراه هیاتی شامگاه امروز وارد اردبیل شد و در ابتدای ورود به این استان ضمن ادای احترام به شهدا در گلزار شهیدان نمین کلینیک تخصصی ویژه شهر نمین را افتتاح کرد.
حسن قاضی زاده هاشمی قرار است فردا به شهرهای خلخال و کوثردر جنوب استان اردبیل سفر کرده و به شکل همزمان 33 پروژه بهداشتی و درمانی را با مجموع اعتبار 570 میلیارد ریال افتتاح کند.
6019 /6016
خبرنگار : مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما