شناسهٔ خبر: 20559132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت موقت لیبی، کنسولگری سودان را در شهر الکفره تعطیل کرد

الجزیره - ایرنا - پایگاه خبری «لیبیا اخبار» چهارشنبه اعلام کرد وزارت خارجه دولت موقت لیبی به دیپلمات ها و کارمندان کنسولگری سودان در شهر «الکفره» واقع در جنوب شرق لیبی72ساعت مهلت داد تا خاک لیبی را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری افزود: وزارت خارجه دولت موقت لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که سرکنسول سودان در لیبی را احضار کرده و به اطلاع وی رسانده است مقام های لیبیایی تصمیم به بستن کنسولگری سودان در شهر الکفره گرفته اند و به همین دلیل سرکنسول و کارمندان باید تا 72ساعت آینده خاک لیبی را ترک کنند.
وزارت خارجه دولت موقت اعلام کرده است سودانی ها با اقدامات غیر دیپلماتیک در این کنسولگری، امنیت ملی لیبی را تهدید می کردند.
مقام های شرق لیبی توضیح بیشتری در خصوص علت اخراج این دیپلمات ها و اینکه چگونه امنیت ملی لیبی را تهدید می کنند، نداده اند.
کنسول و 11 کارمند در کنسولگری سودان در الکفره مشغول کار بودند.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
در حال حاضر دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست عبدالله الثنی که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده نیروهای مسلح این کشور است.
پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.
در زمان حاضر نیز رقابت قدرت های بزرگ، عامل اصلی تداوم بی ثباتی در لیبی است. دولت وفاق ملی توسط اروپا، آمریکا، چندین کشور آفریقایی و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.
ژنرال حفتر مورد تایید امارات ، مصر و عربستان است و این کشورها اخوان المسلمین را دشمن خود می دانند.از سوی دیگر سودان نیز از اخوان المسلمین حمایت می کند و ممکن است دلیل اخراج دیپلمات های سودانی از این بخش از لیبی همین مساله اخوان المسلمین باشد.
خاورم **2041** شبس 1574 ** انتشار دهنده: محسن تهوری

نظر شما