شناسهٔ خبر: 20557965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ بیان داشت:

برگزاری دیدار سوپرجام با دستور ساکت بود، تخلفی نکردیم

خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ می‌گوید که در برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال ایران تخلفی صورت نگرفته و سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال دستور برگزاری این بازی را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمدرضا ساکت، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کرده بود تا مقابل فعالیت‌های چند باشگاه لیگ برتری گرفته شود که دو باشگاه پرسپولیس و نفت تهران هم جزو آنها بودند، اما این دو تیم در سوپرجام بازی کردند و حالا گفته می‌شود تخلفی صورت گرفته است. فریبرز محمودزاده در این خصوص گفت: اول اینکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نشان داده‌اند، تبعیضی بین تیم‌ها قائل نخواهد شد. مجوزهایی هم که به تأیید دبیرکل فدراسیون و رئیس سازمان لیگ می‌رسد، مربوط به فصل جدید مسابقات است.

وی افزود: اگر باشگاهی مجوز نگیرد، برای فصل جدید به مشکل خواهد خورد و این مسئله ارتباطی به فصل گذشته ندارد. در این خصوص باید بگویم بنا به قوانین صریح فیفا، فصل جدید مسابقات از زمان شروع لیگ است و سوپرجام مربوط به فصل جدید مسابقات نمی‌شود. این دیدار به نوعی پیش مسابقه‌ای بین قهرمان‌های فصل گذشته است که در تمام دنیا نیز پیش از آغاز فصل جدید برگزار می‌شود. طبق قوانین فیفا و آیین‌نامه‌هایی که خودمان داریم، فصل جدید فوتبال ما از عصر فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود. مجوز و نامه ساکت و تأییدیه‌های بهاروند برای جلوگیری از فعالیت‌های برخی تیم‌ها از جمله نفت هم مربوط به بازی سوپرجام نمی‌شود و از زمان آغاز فصل جدید است.

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ خاطرنشان کرد: سؤالی که من دارم، این است که چرا فقط مشکل نفت را می‌گویند؟ پرسپولیس هم که در سوپرجام شرکت داشت، از بازیکنان جدید خود استفاده کرد و فقط نفت نبود که از بازیکنان جدید خود بهره برد. این بازی مربوط به جدال قهرمان‌های فصل قبل بود، اما در زمان نقل‌وانتقالات فصل جدید برگزار شد. متأسفانه برخی افراد بسیار عجولانه برخورد و اعلام کردند که کمیته نقل‌وانتقالات تخلف کرده است. من صددرصد زیر نظر مدیران سازمان لیگ و فدراسیون کار می‌کنم و هیچکس نمی‌تواند زیر نظر این مدیران تخلف کند. زمانی هم که نامه ساکت به سازمان لیگ ارسال شد، دو سه روز به بازی سوپرجام مانده بود. من و بهاروند همان موقع با ساکت تماس گرفتیم که او تأکید کرد نامه‌اش برای فصل جدید مسابقات است و برای بازی سوپرجام نیز مجوز ثبت موقت داده شود. یعنی با مجوز دبیرکل ثبت موقت انجام شد و بازی را برگزار کردیم.

محمودزاده در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه‌هایی که با این مشکل مواجه هستند از بازی کردن بازیکنان جدیدشان در هفته اول جلوگیری خواهد شد، گفت: نامه ارسال شده مربوط به فعالیت‌های جدید 9 باشگاه لیگ برتری بود. از این بین دو باشگاه که یکی سپاهان بود مشکل خود را حل کرد. تراکتورسازی هم که نقل‌وانتقالاتی نداشته، اما با این حال برای ثبت قرارداد کادرفنی جدید خود، نامه حل مشکلش را به سازمان لیگ ارائه کرد. اکنون هفت باشگاه دیگر هستند که باید مشکل خود را حل کنند، در غیر این‌صورت نمی‌توانند از نفرات جدید خود استفاده کنند.

نظر شما