شناسهٔ خبر: 20557157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پايان تعطيلي دو ماهه و آغاز ليگ هفدهم از مشهد

مصاف سرخابي‌هاي مدعي با جنوبي ها

روزنامه جوان

پرونده ليگ‌هفدهم امروز بعد از دو ماه تعطيلي فوتبال ايران به طور رسمي باز مي‌شود. ليگي كه حاشيه‌هاي آن قبل از بازي افتتاحيه و مصاف سرخابي‌هاي هميشه مدعي‌اش باجنوبي‌ها درگام نخست آغاز شده است!

صاحب‌خبر -
دنيا حيدري
 
پرونده ليگ‌هفدهم امروز بعد از دو ماه تعطيلي فوتبال ايران به طور رسمي باز مي‌شود. ليگي كه حاشيه‌هاي آن قبل از بازي افتتاحيه و مصاف سرخابي‌هاي هميشه مدعي‌اش باجنوبي‌ها درگام نخست آغاز شده است!
سازمان ليگ فصل گذشته در ابلاغيه‌اي به باشگاه‌هاي ليگ برتري اعلام كرد تيم‌هاي بدهكار بايد 10 درصد از قرارداد بازيكناني را كه جذب مي‌كنند به بدهي‌هاي خود اختصاص دهند و در غير‌اين صورت نمي‌توانند هفته اول از نفرات جديد خود استفاده كنند. معضلي كه در همين ابتداي كار پرسپوليس، استقلال، تراكتورسازي، پيكان، سپيدرود رشت، سياه‌جامگان، پديده، سپاهان و نفت‌تهران با آن دست به گريبان شده و نه فقط نتوانسته‌اند مجوز بگيرند كه كارت بازي بازيكنان جديدشان نيز صادر نشد، مسئله‌اي كه اگر تا دقيقه 90حل نشود، چالش بزرگي براي اين 9 باشگاه ايجاد مي‌كند.
  
افتتاحيه با دوئل ژنرال و ميثاقيان
افتتاحيه ليگ با دوئل قلعه‌نويي و ميثاقيان آغاز مي‌شود. با مصاف ساعت19:15 دقيقه امشب ذوب آهن و سياه‌جامگان در ديار خراسان به مصاف هم مي‌روند. آنهم با نطق بلند بالاي ژنرالي كه روحاني را براي رسيدن به داد فوتبال فرا خوانده‌است. مرد هميشه مدعي فوتبال ايران كه فصل گذشته موفق به كسب جام قهرماني با تراكتور نشد و حالا بار ديگر به اصفهان بازگشته تا اين بار شانس خود را با ذوبي‌ها امتحان كند و در گام نخست بايد در مشهد به مصاف تيم ميثاقيان برود. مردي كه فصل قبل تنها در سه، چهار هفته موفق به بقاي سياه‌جامگان شد و حالا مي‌رود با كوله‌باري از مشكلات، فصلي تازه را آغاز كند.
  
ميزباني مدافع عنوان قهرماني
مهم‌ترين بازي امروز اما بدون شك مصاف خانگي ساعت 21 مدافع عنوان قهرماني با فولادي‌هاي خوزستاني است. تيمي كه با حضور برانكو موفق‌ترين دوران خود را پشت سر مي‌گذارد و بعد از كسب يك نايب قهرماني و يك قهرماني حال به گفته سرمربي آن در پي كسب بيشترين قهرماني در فصل جاري است. تيمي كه در سوپرجام نشان داد تيم آماده‌اي است. البته به شرط آنكه حاشيه‌هاي مالي كه طي دو، سه روز گذشته در اين تيم خبرساز شده، كار دست قهرمان فصل گذشته ندهد: « تجربه مي‌گويد هميشه اولين بازي خانگي، وقتي شما گزينه قاطع قهرماني هستيد، بسيار سخت است و غافل‌گيري دارد، اما قرار نيست پرسپوليس غافلگير شود. خصوصاً كه مي‌دانيم هر سال توقعات از پرسپوليس بيشتر مي‌شود.
 
باز هم هدفمان كسب بيشترين برد است و البته مي‌خواهيم امسال بيشترين قهرماني را داشته باشيم. هر بازيكني هم كه قصد رفتن داشت به او اين اجازه را داديم كه اگر ناراضي است برود چون ما احتياجي به بازيكن ناراضي نداريم پس ديگر جريمه‌اي در كار نيست و همه تمركزمان روي بازي‌هاي ليگ است و كسب موفقيت. فولاد فصل قبل يك امتياز از ما گرفت، مي‌دانيم اين تيم امسال تغييرات عمده‌اي داشته اما نمي‌خواهيم ديگر بار امتيازي به اين تيم خصوصاً در خانه بدهيم. همه نفرات خود را نيز دراختيار داريم جز سيدجلال كه با وجود نفراتي كه جذب كرديم مصدوميت او هم نمي‌تواند دردسرساز باشد.‌» اين بازي مي‌تواند يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي هفته اول باشد. به خصوص كه مبعلي هم بعد از سال‌ها به تركيب آن اضافه شده‌است. اين را پورموسوي، سرمربي فولادي‌هاي خوزستان مي‌گويد. مربي كه شاگردانش فصل گذشته در استقلال خوزستان بازي‌هاي ديدني از خود به نمايش گذاشتند: «‌بازي در آزادي كار آساني نيست اما مقابل پرسپوليس به دنبال بازي زيبا و تهاجمي هستيم و مي‌خواهيم زيباترين بازي هفته را به نمايش بگذاريم و البته با موفقيت به شهر خود بازگرديم.»
  
وضعيت قرمز در استقلال
نايب قهرمان ليگ هم مانند مدافع عنوان قهرماني در هفته اول با جنوبي‌ها ديدار مي‌كند.  اما با اين تفاوت كه استقلالي‌ها ساعت 21 جمعه در آبادان به مصاف نفت مي‌روند و بدون شك با توجه به شرايط آب و هوايي، ‌كاري به مراتب سخت‌تر از ياران برانكو در آزادي دارند. اما مشكل اصلي استقلال نه بازي با ياران كمالوند در تختي آبادان، ‌كه وضعيت قرمزي است كه در اين تيم حاكم است. استقلال اگر چه امسال سرو‌صداي زيادي در فصل نقل و انتقالات با قراردادهاي ميلياردي خود به پا كرد اما گويا قرار نيست اين ريخت و پاش پرسر و صدا در هفته اول كمكي براي منصوريان  باشد. اين را آمار مصدوميت‌هاي آبي‌پوشان مي‌گويد. جدا از مصدوميت زانوي جباري كه ايفمارك هم روز گذشته تأييد كرد، ‌فرشيد اسماعيلي، فرشيد باقري و لئوناردو پادواني هم از جمله مصدوماني هستند كه بعيد است به بازي با نفتي‌هاي آبادان برسند.  علاوه بر آن، محروميت سه بازيكن تيم تا اطلاع ثانوي به‌دليل همراهي‌نكردن تيم اميد نيز بر مشكلات منصوريان براي ارنج تيمش در بازي هفته اول به خصوص در خط دفاع و هافبك دفاعي افزوده‌است. با اين وجود اما استقلال اين فصل به دنبال عنواني بهتر از نايب قهرماني است و براي رسيدن به آن بايد خود را همه جانبه آماده مصاف با مشكلات كند. حتي اگر با دست خالي مجبور به كسب امتياز از نفتي‌ها در آبادان باشد.
  
ساير بازي‌ها
در ديگر بازي‌هاي نخستين روز از هفته اول ليگ برتر، نفتي‌هاي تهران كه هنوز شرايط مساعدي ندارند، همزمان با ديدار سرخپوشان تهراني از سپيدرود رشت، ‌تيم تازه وارد ليگ پذيرايي مي‌كنند و تراكتورسازان كه بعد از ناكامي با قلعه‌نويي سراغ گل محمدي رفتند، در بازي اول بايد خود را آماده مصاف با استقلالي‌هاي خوزستان كنند. تيمي كه با بازگشت ويسي اميدوار به تكرار موفقيت‌هاي گذشته است. اين درحاليست كه در ساير ديدارهاي فردا نيز گسترش فولاد ميزبان پارس جنوبي جم، ديگر تيم تازه وارد است، پيكان از پديده پذيرايي مي‌كند و سايپا كه بعد از سال‌ها بار ديگر با دايي قدم به ليگ گذاشته به مهماني سپاهاني‌ها در اصفهان مي‌رود.

نظر شما