شناسهٔ خبر: 20557020 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

محمودزاده: برگزاري ديدار سوپرجام با دستور ساکت بود، تخلفي نکرديم

رئيس کميته نقل‌وانتقالات سازمان ليگ مي‌گويد که در برگزاري ديدار سوپرجام فوتبال ايران تخلفي صورت نگرفته و سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال دستور برگزاري اين بازي را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

 محمدرضا ساکت، سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال نامه‌اي به سازمان ليگ ارسال کرده بود تا مقابل فعاليت‌هاي چند باشگاه ليگ برتري گرفته شود که دو باشگاه پرسپوليس و نفت تهران هم جزو آنها بودند، اما اين دو تيم در سوپرجام بازي کردند و حالا گفته مي‌شود تخلفي صورت گرفته است. فريبرز محمودزاده در گفت‌وگو در اين خصوص گفت: اول اينکه فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ نشان داده‌اند، تبعيضي بين تيم‌ها قائل نخواهد شد. مجوزهايي هم که به تأييد دبيرکل فدراسيون و رئيس سازمان ليگ مي‌رسد، مربوط به فصل جديد مسابقات است.

وي افزود: اگر باشگاهي مجوز نگيرد، براي فصل جديد به مشکل خواهد خورد و اين مسئله ارتباطي به فصل گذشته ندارد. در اين خصوص بايد بگويم بنا به قوانين صريح فيفا، فصل جديد مسابقات از زمان شروع ليگ است و سوپرجام مربوط به فصل جديد مسابقات نمي‌شود. اين ديدار به نوعي پيش مسابقه‌اي بين قهرمان‌هاي فصل گذشته است که در تمام دنيا نيز پيش از آغاز فصل جديد برگزار مي‌شود. طبق قوانين فيفا و آيين‌نامه‌هايي که خودمان داريم، فصل جديد فوتبال ما از عصر فردا (پنجشنبه) آغاز مي‌شود. مجوز و نامه ساکت و تأييديه‌هاي بهاروند براي جلوگيري از فعاليت‌هاي برخي تيم‌ها از جمله نفت هم مربوط به بازي سوپرجام نمي‌شود و از زمان آغاز فصل جديد است.

رئيس کميته نقل‌وانتقالات سازمان ليگ خاطرنشان کرد: سؤالي که من دارم، اين است که چرا فقط مشکل نفت را مي‌گويند؟ پرسپوليس هم که در سوپرجام شرکت داشت، از بازيکنان جديد خود استفاده کرد و فقط نفت نبود که از بازيکنان جديد خود بهره برد. اين بازي مربوط به جدال قهرمان‌هاي فصل قبل بود، اما در زمان نقل‌وانتقالات فصل جديد برگزار شد. متأسفانه برخي افراد بسيار عجولانه برخورد و اعلام کردند که کميته نقل‌وانتقالات تخلف کرده است. من صددرصد زير نظر مديران سازمان ليگ و فدراسيون کار مي‌کنم و هيچکس نمي‌تواند زير نظر اين مديران تخلف کند. زماني هم که نامه ساکت به سازمان ليگ ارسال شد، دو سه روز به بازي سوپرجام مانده بود. من و بهاروند همان موقع با ساکت تماس گرفتيم که او تأکيد کرد نامه‌اش براي فصل جديد مسابقات است و براي بازي سوپرجام نيز مجوز ثبت موقت داده شود. يعني با مجوز دبيرکل ثبت موقت انجام شد و بازي را برگزار کرديم.

محمودزاده در پاسخ به اين سؤال که آيا باشگاه‌هايي که با اين مشکل مواجه هستند از بازي کردن بازيکنان جديدشان در هفته اول جلوگيري خواهد شد، گفت: نامه ارسال شده مربوط به فعاليت‌هاي جديد 9 باشگاه ليگ برتري بود. از اين بين دو باشگاه که يکي سپاهان بود مشکل خود را حل کرد. تراکتورسازي هم که نقل‌وانتقالاتي نداشته، اما با اين حال براي ثبت قرارداد کادرفني جديد خود، نامه حل مشکلش را به سازمان ليگ ارائه کرد. اکنون هفت باشگاه ديگر هستند که بايد مشکل خود را حل کنند، در غير اين‌صورت نمي‌توانند از نفرات جديد خود استفاده کنند.

نظر شما