شناسهٔ خبر: 20556336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بازی نفت – سپیدرود در آستانه لغو شدن!

منبع: وب سایت برنامه نود

مشکلات و بدهی های سنگین باشگاه نفت، آغاز لیگ برتر هفدهم را با چالش روبرو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، هنوز قرارداد هیچ کدام از بازیکنان و مربیان نفت تهران در سازمان لیگ ثبت نشده و به همین دلیل احتمال برگزار نشدن بازی نفت تهران – سپیدرود رشت وجود دارد.

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ برتر در این باره  گفت: امروز نامه محمدرضا ساکت سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ رسانه ای شد. در رسانه ها مطرح کردند که چرا سازمان لیگ از دستور ساکت پیروی نکرده و به بازیکنان نفت تهران مجوز بازی داده اند. اولا که بازی سوپرجام مربوط به فصل پیش است و به فصل جدید مرتبط نیست. تا این لحظه هم هیچ کدام از بازیکنان و کادرفنی باشگاه نفت به سازمان لیگ نیامده اند تا کارت بازی برایشان صادر شود. ظاهرا طبق دستور کمیته انضباطی باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از بدهی های باشگاه نفت و کلیه باشگاهها پرداخت شود تا دبیرکل به سازمان لیگ نامه بزند و کارت بازی برای بازیکنان و مربیان صادر شود.

بهاروند در پاسخ به این سوال که آیا امکان لغو بازی نفت تهران – سپیدرود وجود دارد گفت: تا این لحظه قراردادهای فصل ۹۶-۹۷ تیم نفت تهران ثبت نشده است. همانطور که گفتم تا از طرف دبیرکل نامه ای به سازمان لیگ مبنی بر پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد بدهی های باشگاه نفت به سازمان لیگ نرسد، کارت بازی برای بازیکنان و مربیان نفت صادر نمی شود و بالطبع بازی هم نمی تواند برگزار شود. تا این لحظه هم یک بازیکن از نفت تهران در سازمان لیگ قرارداد ثبت نکرده اند. البته این قانون برای همه تیمهاست و همه تیم ها بدهی دارند. سازمان لیگ هم فردا در قبال اتفاقات غیرمنتظره ای نظیر لغو بازی، مسئولیتی ندارد و به قانون تمکین می کند.

رئیس سازمان لیگ در پایان در باره حجم بدهکاری باشگاهها و مشکلات صدور مجوز حرفه ای گفت: متاسفانه باشگاهها حجم زیادی بدهی دارند که باید عدد آن دقیق برآورد شود. با این روند در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد به مشکل می خوریم و ممکن است با این روند هیچ نماینده ای نداشته باشیم. در سالهای گذشته در مورد صدور مجوز حرفه ای هم اقداماتی انجام شده که باید بررسی و بازنگری شوند و البته از زمانی که من رئیس سازمان لیگ شده ام در این باره سخت گیریهای زیادی داشته ایم.

بازی نفت تهران - سپیدرود رشت قرار است طبق برنامه اعلام شده سازمان لیگ، ساعت ۲۱ فرداشب در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود. البته اگر نفتی ها بتوانند از سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال نامه تاییدیه را بگیرند و به سازمان لیگ بدهند!

نظر شما