شناسهٔ خبر: 20552784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سردار باقرزاده اعلام کرد:

گلزار شهدای گمنام تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع و تدفین پنج شهید گمنام پس از جانمایی در شهرستان کاشمر خبر داد و گلزار این شهیدان را تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمد باقرزاده صبح در محل فرمانداری کاشمر گفت: تشییع و تدفین شهدای گمنام بر اساس یک هدف‌گذاری انجام می‌شود و هدف ما ایجاد یک تریبون و سکوی دائمی برای ترویج فرهنگ ایثار جهاد و شهادت است.

 

وی افزود: در این راستا چهار هدف بازکاوی عملیات‌های 80 گانه دفاع مقدس، بیان خاطرات عمومی ایثارگران در این اماکن به‌ویژه توسط خانواده‌ها و پدران و مادران معظم شهدا، نقد کتاب دفاع مقدس و برپایی شب شعر دفاع مقدس از مهمترین اهداف ما از تدفین شهدای گمنام در اقصی نقاط کشور عزیزمان است.

 

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  ادامه داد: یکی از بالاترین مکارم اخلاق ایثار است که شهدا ایثار را در عمل به منصه ظهور رساندند و شهدا به همان میزانی که اخلاص داشته‌اند در منظومه حسینی به همان میزان موجب هدایت و نورانیت گردیده‌اند.

 

باقرزاده خاطرنشان کرد: باید اهداف شهدا را بشناسیم و بر همان اساس حرکت و جوانانمان را در راستای رفتار و منش شهدا تربیت کنیم.

 

وی تأکید کرد: بیان خاطرات عموم ایثارگران به ویژه خانواده معظم شهدا و پدران و مادارن شهدا به عنوان یک سبک زندگی باید در این مکان‌های مقدس که شهدای گمنام دفن می‌شوند انجام شود و مجموع این خاطرات به عنوان مبنای تاریخ شفاهی در شهرستان به صورت مکتوب منتشر شود.

 

باقرزاده با بیان اینکه 17 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در 14 شاخه منتشر شده است، تصریح کرد: نقد کتاب دفاع مقدس از دیگر اهداف ما در ایجاد مزار شهدای گمنام است که باید با برپایی نشست‌های معرفی و نقد کتاب دفاع مقدس با ترویج فرهنگ کتابخوانی و به‌ویژه معرفی کتاب‌های دفاع مقدس توسط جوانان، هویت دینی و اسلامی را در جوانان خود تقویت کنیم.

 

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از جانمایی مکان مناسب، پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کاشمر تشییع و تدفین خواهند شد افزود: داشتن تسهیلات زیربنایی، امنیت، عمومیت و دسترسی آسان به این اماکن از مهمترین اولویت‌ها و ویژگی‌هایی است که باید در جانمایی و مشخص کردن محل دفن شهدای گمنام مد نظر قرار گیرد و این مکان باید برای مردم دسترسی آسان داشته باشد و نباید به این امر به عنوان یک کار تشریفاتی و تزئینی نگاه کنیم.

 

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان کاشمر هم در این زمینه اظهار کرد: شهدای گمنام نماد فرهنگی کل نظام هستند و ارج نهادن به جایگاه و مقام شامخ شهدا به عنوان یک نماد فرهنگی مورد توجه همه مردم ایران است.

 

محمدحسن فرهادی با بیان اینکه ارج نهادن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش انگیزشی و فرهنگی برای مردم در جامعه خواهد داشت، افزود: تدفین و تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور کار مقدس و ارزشمندی است و به عنوان یک مرکز فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه و تأکید همه مسئولان و مردم است.

 

فرهادی با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر 656 شهید، هزار و 822 جانباز، 117 آزاده و دو شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در مجموعه شهرستان با همراهی مردم و مسئولان و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های دولت، اقدامات ارزشمندی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است.

 

شایان ذکر است 12 سال پیش در سال 1384 سه شهید ۲۱، ۲۳ و ۱۸ ساله که در مناطق طلائیه و مجنون به شهادت رسیده بودند در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر تدفین شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما