شناسهٔ خبر: 20552770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسماعیل هنیه به رهبران کشورهای عربی و اسلامی پیام فرستاد

71457

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیام‌هایی را به تعدادی از رهبران کشورهای عربی و اسلامی پیرامون تجاوزهای اسرائیل به مسجدالاقصی فرستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد: از زمان اشغال مسجدالاقصی از حدود ۵۰ سال قبل، این تجاوزها بی سابقه بوده است و اشغالگر اسرائیلی بیش از هر زمان دیگری برای اجرای طرح خود جهت کنترل کامل بر این مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان و معرفی خود به عنوان مسئول اداره امور این مسجد و کاهش نقش تاریخی اداره اوقاف اسلامی در قدس مصمم است.

هنیه خاطرنشان کرد: مسجدالاقصی وجدان‌ها و جوانمردی شما را صدا می‌زند. نمی‌توان در مقابل تلاش‌های اشغالگر اسرائیلی جهت تحمیل اوضاع جدید در الاقصی سکوت اختیار کرد. اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی چندین مصوبه را در حمایت از قدس و مسجدالاقصی صادر کردند و زمان آن فرا رسیده است که برای اجرایی کردن این مصوبه‌ها تلاش شود تا پایداری مردم ما در قدس که از مقدسات امت حمایت می‌کنند، تقویت شود.

وی گفت: دولت‌های عربی و اسلامی اهرم فشارهای دیپلماتیک و قانونی و مردمی و رسانه‌ای بسیاری دارند و چقدر مسجدالاقصی در حال حاضر به اجرایی کردن این اهرم فشارها نیاز دارد تا فشاری بر اشغالگر در تمامی محافل و مناسبات صورت بگیرد و دست کم از تمامی تلاش‌ها برای تحریم اشغالگر و منزوی کردن و پیگرد آن به دلیل جنایت‌هایش در حق مردم فلسطین حمایت کنند.

هنیه گفت: ملت‌های عربی و اسلامی ثابت کرده‌اند که نبض‌هایشان همچنین با عشق به الاقصی می‌زند و آنها در چندین کشور دست به اقداماتی زدند و ما از دولت‌های امت‌ عربی و اسلامی می‌خواهیم تا از وضعیت همبستگی مردمی با الاقصی بهره ببرند تا اسرائیل را مجبور کنند تا کاملاً دست از مسجدالاقصی بکشد. ما در حال حاضر در مقابل فرصت تاریخی هستیم تا با تشدید تلاش‌های رسمی و مردمی علیه اسرائیل، آن اشغالگر را وادار کنیم که حملات خود به مسجدالاقصی را متوقف کند و در امور مسجدالاقصی مداخله نکند.

انتهای پیام

نظر شما