شناسهٔ خبر: 20551304 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آیفون 8 با تأخیر عرضه نمی‌شود

زومیت

در حالی‌که گمانه‌زنی و گزارش‌های منتشرشده توسط تحلیل‎گران مختلف، نشان می‌دهند آیفون ۸ مطابق با برنامه‌ریزی‎های اپل عرضه نخواهد شد و مشکلات موجود در تولید آن، عرضه این مدل را به تعویق خواهد انداخت؛ بنجامین گسکین، یک فاش‌کننده معروف در توئیتر، اعلام کرده است که تولید آزمایشی آیفون‎های جدید آغاز شده و اپل برنامه‎ای برای تأخیر در عرضه آیفون‎های ۲۰۱۷ ندارد.

صاحب‌خبر -

گروه فناوری _ در حالی‌که گمانه‌زنی و گزارش‌های منتشرشده توسط تحلیل‎گران مختلف، نشان می‌دهند آیفون ۸ مطابق با برنامه‌ریزی‎های اپل عرضه نخواهد شد و مشکلات موجود در تولید آن، عرضه این مدل را به تعویق خواهد انداخت؛ بنجامین گسکین، یک فاش‌کننده معروف در توئیتر، اعلام کرده است که تولید آزمایشی آیفون‎های جدید آغاز شده و اپل برنامه‎ای برای تأخیر در عرضه آیفون‎های ۲۰۱۷ ندارد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، در یک توئیت جدید، بنجامین گسکین به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرده است که تولید آزمایشی هر سه مدل از آیفون‌های جدید ۲۰۱۷ اپل شامل آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ آغاز شده و نیازی به نگرانی بابت تأخیر در عرضه آن‌ها وجود ندارد. منبع انتشار این خبر در کارخانه فاکس‎کان در شهر ژنگژاو، اعلام کرده است که در حال‌ حاضر، ۲۰۰ واحد به‌صورت روزانه تولید می‎شود.

بنجامین گسکین در توئیت بعدی خود، مدعی شده است که تاچ آی‌دی با نمایشگر ادغام می‎شود و شرکت اپل موفق شده است در تولید سنسورهای یکپارچه با نمایشگر به موفقیت‎هایی دست پیدا کند. به همین جهت، شاید آیفون ۸ به یک سنسور اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر مجهز شود.

تولید ۲۰۰ واحد از آیفون‎های جدید اپل به‌صورت روزانه، به هیچ عنوان به معنای تولید انبوه آن‌ها ‎نیست. شرکت اپل، آرام آرام تولید آیفون‌های جدید خود را برای عرضه در ماه سپتامبر افزایش می‎دهد و ممکن است تا پیش از تولید انبوه و گسترده آیفون‎های جدید و افزایش تولید روزانه آن‌ها به صدها هزار واحد، موارد زیادی تغییر کند.

لازم به ‏‎ذکر است که اوایل ماه جاری میلادی، اعلام شد تولید گسترده آیفون‌‏های جدید اپل هنوز آغاز نشده است و همین موضوع، باعث شد گمانه‎زنی‎هایی مبنی بر تأخیر در عرضه آیفون‏‌های ۲۰۱۷ وجود داشته باشد. با این حال، بنجامین گسکین ادعا می‎کند که با وجود اعمال تغییراتی در برنامه تولید آیفون‎های جدید اپل، کارهای لازم برای تولید آیفون‌های ۲۰۱۷ به‌خوبی پیش می‌رود و جای نگرانی وجود ندارد.

برخی از گزارش‌‏های پیشین نیز نشان می‎دهند که عرضه اولیه آیفون ۸ در ماه سپتامبر بسیار محدود خواهد بود. تحلیل‎گران مدعی هستند که با توجه به ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر و هم‏چنین استفاده از نمایشگر اولد در آیفون پرچم‎دار جدید اپل، تولید گسترده آن برای عرضه جهانی آیفون ۸ تا سال ۲۰۱۸ امکان‌‏پذیر نیست.

در رابطه با مواردی که تولید آیفون ۸ را به تأخیر انداخته‌اند، می‎توان گفت کوپرتینویی‎ها در تأمین پنل‎های صفحه‎نمایش اولد برای آیفون پرچم‏‌دار جدید خود با مشکل مواجه هستند. هم‎چنین ادعا می‎شود که بروز مشکلات نرم‎افزاری باعث شده است اپل در رابطه با عرضه آیفون جدید خود در ماه سپتامبر تردید داشته باشد. به این موارد، باید اضافه کرد که برخی از قابلیت‎ها مانند شارژ بی‌سیم و امکان تشخیص چهره، با عرضه اولیه آیفون ۸ در دسترس نخواهند بود و شرکت اپل، آن‌ها را در یک به‌‏روزرسانی برای سیستم‎عامل iOS 11 فعال می‎کند.

مانند همیشه، باید به گمانه‎زنی‌‏ها و شایعات در مورد آیفون ۸ با دیده شک و تردید نگریست و شرکت اپل، هنوز گزارش‌های منتشرشده درباره‌ی این مدل را تأیید نکرده است. پیش‌تر اعلام شد که این مدل نزدیک به ۱۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود و هم‏چنین تصاویری توسط یک سازنده قاب لوکس از آیفون ۸ منتشر شد.

نظر شما