شناسهٔ خبر: 20550910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای طرح « خودیاری فنی» در گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ایی گیلان با اشاره به اجرای طرح خودیاری فنی در استان گفت: دوره‌های آموزشی با رویکرد خودیاری فنی همزمان با اوقات فراغت در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رحیم عطایی پور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ایی گیلان امروز (۴ مرداد) در اختتامیه نمایشگاه کارآفرینی در رشت با اشاره به هفته ملی مهارت اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای گیلان در سال جاری جهت ارتقا سطح فرهنگ فنی از ظرفیت همه دستگاه‌ها بهره خواهد برد.

 

وی با اشاره به اهمیت پرورش نیروی انسانی ماهر برای توسعه جامعه اظهار کرد: این سازمان به دنبال شفارس پذیری برای تربیت نیروی انسانی ماهر اشت و تفاهم نامه کشوری در این راستا در سطح ملی منعقد که در استان نیز پیگیری خواهد شد.

 

عطایی پور تصریح کرد: در این راستا هر دستگاه اجرایی، نهاد و شرکتی که نیازمند تربیت تیروی متخصص و ماهر است می‌تواند سفارش خود را به این سازمان اعلام کند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح خودیاری فنی در استان افزود: دوره‌های آموزشی با رویکرد خودیاری فنی همزمان با اوقات فراغت در سازمان در حال برگزاری است.

 

عطایی پور با اشاره به طرح‌های ملی سازمان در سال جاری اذعان کرد: دو طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کاروزی دانش آموختگان دانشگاه  در سازمان در حال اجراست.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ایی گیلان تصریح کرد: ۲۲مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای و ۸۵۰ آموزشگاه آزاد تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در گیلان به ارائه مهارت‌های لازم به دانش آموختگان می‌پردازند.

 

وی با اشاره به نمایشگاه کارآفرینی که همزمان با هفته ملی مهارت در شهر برگزار شد اذعان کرد: این نمایشگاه در ۲۲ غرفه، دست ساخته‌های هنرمندان و کارآفرینان را به نمایش گذاشت.

 

عطایی پور آشنایی بیشتر دانشجویان و جامعه با مشاغل مختلف موجود در استان، ارتقای سطح کارآفرینی در بین اقشار مختلف جامعه بخصوص دانشجویان، آشنایی بیشتر آنها با کارآفرینان موفق استان و ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر جهت کارآفرینی و اشتغالزایی در بین دانشجویان و عموم جامعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

 

در پایان این مراسم از کارآفرینان برتر این سازمان با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

نظر شما