شناسهٔ خبر: 20550813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رایزنی معاون وزیرخارجه کره شمالی بامقامات فیلیپین پیش ازاجلاس آ.س.آن

کوالالامپور- ایرنا - معاون وزیر خارجه کره شمالی روز چهارشنبه با مقامات فیلیپین در مانیل دیدار کرد و دیپلمات ها معتقدند پیونگ یانگ بدنبال کاهش فشار احتمالی آ.سه.آن در نشست ماه جاری این اتحادیه برای متوقف کردن آزمایش های موشکی این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'آلن پیتر کیتانو' وزیر امور خارجه فیلیپین، اعلام کرد که 'چو هیو چوی' معاون وزیر خارجه کره شمالی، یک هیات این کشور را در سفر یک روزه به منظور بحث در مورد آمادگی شرکت وزیر خارجه کره شمالی در نشست منطقه ای 'آ.سه.آن' رهبری می کرد.
نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا و شرکای گفتمانی و شرق آسیا 7 آگوست (دوشنبه 16 مرداد) در فیلیپین برگزار می شود.
به نوشته تارنمای شبکه 'ای.بی.اس – سی.بی.ان' فیلیپین، وی گفت که هدف از این سفر چگونگی شرکت 'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی در این نشست است و مذاکرات با هیات کره ای به طور عمده بر پشتیبانی سفر متمرکز بود.
دو دیپلمات وزارت خارجه می گویند که کره شمالی نگران است اتحادیه آ.سه.آن در این نشست بیانیه ای قوی در مورد وضعیت شبه جزیره کره منتشر کند تا به فشارها به پیونگ یانگ برای پایان دادن به آزمایشات موشکی برنامه ریزی شده خود بیافزاید.
مقامات آمریکایی روز سه شنبه مدعی افزایش فعالیت های کره شمالی در یک سایت موشکی در غرب این کشور شدند و احتمال دادند پیونگ یانگ خود را آماده آزمایش موشکی جدید طی چند روز آینده می کند.
کره شمالی نخستین موشک بالستیک بین قاره ای خود را 14 خرداد پس از آزمایش های مختلف دیگر موشکی از دی ماه سال گذشته تاکنون، آزمایش کرد.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*

نظر شما