شناسهٔ خبر: 20550745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح سایت بوجاری بذور خود مصرفی در ملکان

خبرگزاری صداوسیما

سایت بوجاری بذور خود مصرفی در روستای داشبلاغ شهرستان ملکان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی این طرح با زیربنای 270 متر مربع و با هزینه 4 میلیارد ریال و به ظرفیت تامین 5 تن در افتتاح سایت بوجاری بذور خود مصرفی در ملکانساعت اجرا شده است.
این واحد با هدف  تمیز کردن ضایعات و همچنین ارائه بذرگندم بدون هرگونه مواد زاید به کشاورزان اجرا شده و با افتتاح آن برای 6 نفر به صورت مستقیم و برای 50 نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد شد.
فرماندار ملکان در مراسم افتتاح این طرح از تامین 10درصد گندم استان در این شهرستان خبرداد و افزود: با وجود اینکه اراضی قابل کشت گندم در ملکان 2 درصد از اراضی استان است اما هرسال به طور متوسط 40 هزارتن گندم در این شهرستان تولید می شود.
محمدباقر خانی افزود : به منظور تسهیل در خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان ، سیلوی 12 هزارتنی ملکان به بخش خصوصی واگذار شده و از امسال گندم مازاد برمصرف در این سیلو با قیمت مصوب دولت خریداری می شود.
وی گفت: علاوه بر این سیلو، سیلوی دیگر با ظرفیت 15 هزار تن در حال احداث است که تا پایان امسال بهره برداری از آن شروع خواهدشد .
مدیر جهاد کشاورزی ملکان نیز با اشاره به تنش آبی وخشک سالی های اخیر از ارائه رقم جدید گندم با نام پیشگام در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی ملکان برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: این رقم با شرایط آب وهوایی استان بسیار سازگار است .
حسن علیوند گفت: مقاومت به کم آبی ، رشد خوب در اراضی شور و مقاومت در مناطق سردسیر و همچنین مقاومت در مقابل آفت سن از مزایای گندم نوع پیشگام است .

نظر شما