شناسهٔ خبر: 20550737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اکثر مسلمانان آمریکا رفتار ترامپ را غیردوستانه می‌دانند

71415

یک مطالعه جدید نشان داد، مسلمانان آمریکا معتقدند که در ماه‌های نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ سوءظن فراگیری نسبت به مذهبشان تجربه کردند اما در عین حال حمایت انفرادی بیشتری از سوی آمریکایی‌ها دریافت کرده‌اند و امیدوار هستند در جامعه آمریکا به طور کامل پذیرفته شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت پیو نشان داد حدود سه چهارم مسلمانان آمریکایی رفتار ترامپ را نسبت به خود غیردوستانه ارزیابی کرده‌اند.

همچنین ۶۲ درصد گفتند که از نظر آنها آمریکایی‌ها در پی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته اسلام را به عنوان یک بخش از جریان اصلی در کشور به حساب نمی‌آورند.

همچنین حدود نیمی از مسلمانان گفتند که در یکسال گذشته از جانب غیرمسلمانان اظهاراتی دلگرم کننده شنیدند که نسبت به نظرسنجی‌های گذشته افزایش داشته است.

همچنین مسلمانان درباره آینده خود خوش‌بین باقی مانده‌اند . ۷۰ درصد معتقدند در آمریکا کار سخت می‌تواند موفقیت به همراه داشته باشد که این میزان برای یک دهه تغییر نکرده است.

امانی جمال، یک استاد سیاسی دانشگاه پلیستون و مشاور شرکت پیو گفت: مسلمانان آمریکا این احساس را دارند که دیگران شروع به درک آنها و هم‌ذات پنداری با آنها کرده‌اند.

او گفت: تعصب علیه مسلمانان موجب شده آمریکایی‌های طبقه متوسط بگویند این وضعیت عادلانه نیست و من به سراغ همسایه مسلمانم خواهم رفت تا ببینم آیا وضعیت مناسبی دارد یا خیر.

این سومین نظرسنجی شرکت پیو در میان مسلمانان آمریکا از سال ۲۰۰۷ تاکنون بوده و اولین نظرسنجی در نوع خود در دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

این نظرسنجی با پرسش از هزار و یک بزرگسال در فاصله ۲۳ ژانویه تا ۲ مه صورت گرفته است.

همچنین نیمی از مسلمانان آمریکایی می‌گویند در یکسال گذشته به نوعی تبعیض را تجربه کردند که البته دسته‌ای از مسلمانان که خود را دارای علامت‌های مذهبی مشهود نظیر حجاب دانسته بودند این تبعیض را بسیار بیشتر تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما