شناسهٔ خبر: 20550663 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیام «هنیه» به رهبران کشورهای عربی و اسلامی درباره مسجدالاقصی

خبرگزاری شبستان: اسماعیل هنیه در پیامی به رهبران کشورهای عربی و اسلامی، گفت: مسجدالاقصی نیازمند فعال‌سازی قطعنامه‌های اتحادیه عرب و همکاری اسلامی است تا به این ترتیب اشغالگران را تحت فشار قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه الکترونیکی «المشرق نیوز» اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز چهارشنبه (4 مردادماه)  درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی پیام‌هایی به سران کشورهای عربی و اسلامی ارسال کرد.

 

وی در این پیام تاکید کرده است "تجاوزگری‌های اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی از زمان اشغالگری آن نظیر نداشته است، رژیم اشغالگر قدس بیشتر از هر زمان دیگری در صدد اجرای نقشه شوم خود برای سیطره کامل پیدا کردن بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن بین مسلمانان و یهودیان است، رژیم صهیونیستی می‌خواهد خود را به عنوان تنها مرجع اداره امور این مسجد معرفی کند و با این کار درصدد تضعیف نقش تاریخی اداره اوقاف اسلامی قدس است.

 

وی با اشاره به بستن درهای مسجدالاقصی و تشدید تدابیر امنیتی صهیونیست ها در این مسجد، گفته است "اقدام تحکم‌آمیز آنان در کنترل ورود و خروج نمازگزاران از مسجد، هتک حرمتی آشکار به قدسیت این مکان است، مسجدالاقصی وجدان و جوانمردی شما را می‌طلبد و سکوت در برابر اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی که به فکر تحمیل واقعیت جدید بر مسجدالاقصی است، جایز نیست."

 

وی در این پیام آورده است اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی قطعنامه‌های بسیاری در حمایت از قدس و مسجدالاقصی صادر کرده‌اند و اکنون وقت عمل برای فعال‌سازی آن‌ها در راستای تقویت پایداری مردم فلسطین در قدس که از مقدسات امت اسلامی دفاع می‌کند، فرا رسیده است.

 

ملت‌های عربی و اسلامی نشان داده‌اند که قلب‌شان برای مسجدالاقصی همچنان می‌تپد و ما از آنان انتظار داریم تا از همدردی‌های مردمی با مسجدالاقصی نهایت استفاده را کرده و مواضعی در هماهنگی با خواسته‌های ملت فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی اتخاذ کنند تا دستان رژیم صهیونیستی از مسجدالاقصی کوتاه شود. 

 

وی در پایان تاکید کرده است "ما امروزه در مقابل فرصتی تاریخی برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها و مقابله با اقدامات آنان قرار داریم."

 

 

 

نظر شما