شناسهٔ خبر: 20550618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پژوهشکده هوا خورشید خبر داد؛

همایش انرژی های تجدید پذیر در مشهد برگزار می شود

مشهد- رئیس پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی از برگزاری همایش«آینده انرژی های تجدید پذیر» در مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احد ضابط صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب خراسان رضوی در بهرگیری از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی باد و خورشیدی،هنوز در جذب سرمایه گذار خصوصی توفیق چندانی حاصل نشده است.

وی افزود: احداث نیروگاه های بادی در مناطق مستعد خراسان رضوی کمک شایانی به اشتغال زایی  و توسعه  این منطقه از کشور خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه های پراکنده و کوچک مقیاس  جزء سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و در راستای سیاست های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری رهبریاست.

ضابط تصریح کرد: با توجه به زنجیره ارزش انرژی بادی، می تواند به عنوان یکی از برنامه های کاملا اجرایی و ارزشمند اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود هشت تونل باد در استان به ویژه تونل بادی خواف که یکی از بهترین تونل های بادی جهان به شمار می رود، هنوز سرمایه گذاری چندانی در این حوزه انجام نشده است.

رئیس پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: به منظور آشنایی بیشتر با فرصت این بخش همایش یک روزه ای با عنوان « آینده انرژی های تجدید پذیر در خراسان رضوی» روز پنجشنبه ۵ مرداد با حضور نمایندگان مشهد در مجلس برگزار خواهد شد.

نظر شما