شناسهٔ خبر: 20550556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در گفت و گو با یک حقوقدان بررسی شد؛

مرگ نوزاد 8 ماهه قتل عمد بود؟

طبق قانون مجازات اسلامی مواردی که قاتل عمداً کاری را انجام دهد که نوعاً کشنده باشد هر چند قصد کشتن شخص را نداشته باشد، قتل عمد محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

علی نجفی توانا وکیل پایه یک دادگستری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، درخصوص پیدا شدن پیکر بی جان بنیتا نوزاد هشت ماهه ای که 6 روز پیش ربوده شده بود گفت: درمورد قتل عمد قانون به صراحت مواردی را که به عنوان قتل عمد تلقی می شود را بیان کرده است.

به گفته ی او طبق  ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامی قتل در موارد زیر قتل عمدی است که:

    الف- مواردی که قاتل با انجام کاری قصد کشتن شخص معین یا فرد یا افرادی غیرمعین از یک جمع را دارد خواه آن کار نوعاً کشنده باشد خواه نباشد ولی در عمل سبب قتل شود.

    ب- مواردی که قاتل عمداً کاری را انجام دهد که نوعاً کشنده باشد هر چند قصد کشتن شخص را نداشته باشد.

    ج- مواردی که قاتل قصد کشتن را ندارد و کاری را که انجام می‌دهد نوعاً کشنده نیست ولی نسبت به طرف بر اثر بیماری و یا پیری یا ناتوانی یا کودکی و امثال آن‌ها نوعاً کشنده باشد و قاتل نیز به آن آگاه باشد.

این حقوقدان ادامه داد: در صورتی مشخص شود، نوزاد در محلی که احتمال عبور مرور وجود ندارد رها شده است طبق بند ب ماده مذکور این افراد مرتکب قتل عمد شده اند.

نجفی توانا تاکید کرد: ادعای مجرم مبنی بر اینکه زمانی که بنیتا را در خودرو رها کرد او زنده بود ، تغییری در شرایط ایجا نمی کند، قانون صراحت دارد اگر کسی را در جایی قرار دهید که امکان تلف شدن او وجود دارد، در صورت کشته شدنش قتل عمد مرتکب شده اید.

نظر شما