شناسهٔ خبر: 20550553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون دوم سنای افغانستان:

دولت افغانستان باید «وزرای غیروابسته» به جریان‌ها و احزاب را معرفی کند

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

معاون دوم سنای افغانستان با تاکید به پایان یافتن اداره وزارت‌خانه‌های این کشور توسط سرپرست، تاکید کرد که رئیس‌جمهور افغانستان باید وزرای غیروابسته به جریان‌ها و احزاب را بزودی به پارلمان این کشور معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد آصف صدیقی» معاون دوم سنای افغانستان اعلام کرد که مردم و نمایندگان پارلمان و سنا به دولت این کشور اعتماد لازم را ندارند که عدم معرفی وزرا به پارلمان افغانستان یکی از دلایل مهم این عدم اعتماد است.

وی به رادیو آزادی گف: دولت افغانستان باید وزرایی را به پارلمان این کشور معرفی کنند که غیروابسته به جریان‌ و احزاب باشند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روزهای گذشته دولت افغانستان «گل آغا شیرزی» را به عنوان وزیر امور مرزها و قبایل و «حمید طهماسبی» را به عنوان وزیر حمل و نقل معرفی کرد.

همچنین «الماس زاهد» عضو حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار نیز به عنوان مشاور اشرف غنی معرفی شد.

پارلمان افغانستان سال گذشته بدلیل 17 وزیر را بدلیل عدم مصرف 70 درصد از بودجه وزارت‌خانه‌ها را استیضاح کرد که هفت نفر از آنها رای اعتماد را کسب نکردند به همین دلیل هنوز این وزارت‌خانه‌ها با سرپرست اداره می‌شوند.

از سوی دیگر، «عبدالقادر زازی» منشی پارلمان افغانستان نیز گفت: هنوز نمایندگان مردم اطمینان ندارند که آیا پس از تعطیلات پارلمانی، رئیس‌جمهور وزاری جدید را معرفی خواهد کرد؟

«مسعوده کروخی» نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان نیز تاکید کرد که عدم توافق رهبران حکومت وحدت ملی سبب شده که وزرای پیشنهادی به پارلمان افغانستان برای کسب رای اعتماد معرفی نشوند.

انتهای پیام/.

نظر شما