شناسهٔ خبر: 20550548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سفیر قطر در الجزائر: حماس یک جنبش مقاومت مشروع است

71457

سفیر قطر در الجزائر تاکید کرد که اتهامات مطرح شده علیه قطر مبنی بر حمایت از تروریسم، به دور از اصول واقعی یا اخلاقی است و جنبش مقاومت اسلامی "حماس" یک جنبش مقاومتی مشروع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، "ابراهیم بن عبد العزیز سهلاوی" در گفت‌وگو با روزنامه "الخبر" الجزائر خاطرنشان کرد: ما از جماعت اخوان المسلمین حمایت نمی‌کنیم؛ چرا که کشور قطر از دولت‌ها حمایت کرده و با آنها رابطه برقرار می‌کند.

وی درباره حمایت قطر از جنبش حماس اعلام کرد که هر چند آمریکا این جنبش را جزء "سازمان‌های تروریستی" می‌داند، اما کشورهای عربی همان طوری که انقلاب مقدس الجزائر را مشروع می‌دانند، حماس را نیز جنبش مقاومتی مشروع می‌دانند.

سهلاوی از متهم کردن حماس به "تروریسم" از سوی سفیر یک کشور عربی؛ آن هم در خاک الجزائر که ملت آن پیروزی خود در برابر اشغالگران و آزادی سرزمین‌شان به زور سلاح را جشن می‌گیرند، ابراز تعجب کرد و آن را اهانت به رشادت‌های مردم الجزائر دانست.

سفیر قطر در الجزائر با تاکید بر اینکه اتهامات وارد شده علیه کشورش مبنی بر حمایت از تروریسم مبتنی بر اصول واقعی و اخلاقی نیست، اعلام کرد که دوحه با جامعه بین‌الملل در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت مالی از آن همکاری می‌کند، اما اقدامات اتخاذ شده از سوی کشورهای تحریم کننده قطر "تروریسم سیاسی و فکری" است که مانعی بر سر راه این تلاش‌ها به شمار می‌رود.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، "سامی بن عبد الله صالح" سفیر عربستان در الجزائر اخیرا جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را به "تروریستی" بودن و تلاش برای تنش آفرینی در منطقه متهم کرده بود که این اظهارات وی با واکنش مقامات و شخصیت های الجزائری مواجه شد. وی همچنین جنبش حماس را به دست داشتن در توطئه‌ها و مشکل آفرینی متهم کرده و مدعی شده بود که این جنبش در "لیست تروریسم" قرار دارد و مقاومت حق سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف" است.

انتهای پیام

نظر شما