شناسهٔ خبر: 20550513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ فلسطین در تراز جهانی/

شیبانی: اسرائیل با سوءاستفاده از وضعیت امنیتی منطقه به دنبال حضور بیشتر در فلسطین است

71405

سفیر پیشین ایران در سوریه گفت: برخی از کشورهای منطقه نه تنها در مقابل اقدامات اخیر اسرائیل سکوت اختیار کرده‌اند بلکه در جهت عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گام برمی‌دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدرضا رئوف شیبانی در نشست امروز (چهارشنبه) با عنوان فلسطین در تراز جهانی که با حضور جمعی از سفرای مقیم کشورمان از جمله فلسطین، سوریه ،عراق، تاجیکستان ،مغرب و نمایندگان گروههای فلسطینی جهاد اسلامی و جنبش حماس گفت: بار دیگر فلسطین و تحولات مربوط به آن دلیلی شد که دوستان فلسطین در زیر این سقف جمع شوند و مراتب حمایت خود را از مسئله فلسطین و مردم مظلوم آن اعلام کرده و بر ضرورت دفاع همه جانبه از حقوق حقه مردم فلسطین تاکید کنیم.
 وی ادامه داد: ما  اقدامات مستمر غیر قانونی و غیر اخلاقی و خلاف قوانین و معاهدات بین المللی رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم.

 سفیر سابق ایران در سوریه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر جهان بار دیگر شاهد اوج‌گیری اعتراضات و انتفاضه مردم فلسطین بویژه ساکنان قدس شریف بود. این اعتراضات به دنبال اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت قبله اول مسلمین و ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی انجام شد .
وی خاطرنشان کرد: بدون شک اقدامات اخیر صهیونیست‌ها در ادامه سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم و مصادره سرزمینهای فلسطینی انجام می شود .
شیبانی ادامه داد: اسرائیل با سوء استفاده از وضعیت امنیتی و نابسامان حاکم بر منطقه و درگیر بودن محور مقاومت در نبرد با تروریستها ، در جهت بسط حضور هرچه بیشتر خود در سرزمینهای فلسطین اقدام می کند .
 سفیر سابق ایران در سوریه با بیان اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود فلسطینی های نمازگزار به داخل حرم قدس و استقرار گیت های بازرسی، در واقع در راستای تحقق سیاست یهودی سازی قدس شریف است ، ادامه داد: واکنش سریع و گسترده مردمی در داخل و خارج فلسطین و تظاهرات گسترده در تعدادی از کشورهای منطقه و جهان حکایت از خشم افکار عمومی از این اقدام خطرناک اسرائیل دارد . این درحالی است که برخی از کشورهای منطقه نه تنها در مقابل این اقدامات اسرائیل سکوت اختیار کرده اند بلکه در جهت عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی حرکت کرده و همزمان نیز با ایجاد مشکلات پی در پی در منطقه تلاش دارند که مسئله فلسطین را از اولویت اصلی منطقه و جهان اسلام خارج کنند.

شیبانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این اقدامات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین ، به ویژه فلسطینی های ساکن قدس شریف را مورد تاکید قرار می دهد. در این رابطه سخنگوی وزارت خارجه موضع گیری کرد و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نیز با ارسال پیامهایی برای همتایان خود این اقدامات اسرائیل را محکوم کردند .

انتهای پیام

نظر شما