شناسهٔ خبر: 20550465 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

عطاری‌ها حق تجویز دارو و طبابت ندارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم پلمب عطاری‌های بدون مجوز، گفت: مجوز مراکزی که در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند باید از مرجعی مانند سازمان غذا و دارو صادر شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: عباسعلی پوربافرانی در واکنش به اظهارات مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه 90 درصد عطاری‌ها پروانه کسب ندارند و امکان تعطیلی همه عطاری‌ها وجود ندارد زیرا مردم به فرآورده‌های طبیعی گرایش دارند، گفت: واقعیت آن است که گرایش و اقبال مردم به سمت استفاده از فرآورده‌های طبیعی افزایش یافته است اما این دلیل نمی‌شود که 90 درصد عطاری‌ها بدون پروانه کسب و مجوز فعالیت کنند؛ در حقیت فعالیت بدون مجوز این تعداد عطاری فاجعه بار بوده و نیازمند ورود جدی دستگاه‌های مسئول است.

لزوم تعطیلی و پلمب عطاری‌های بدون مجوز

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعطیلی و پلمب عطاری‌های بدون مجوز، افزود: باید با عطاری‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند برخورد قانونی شده و نسبت به پلمب و تعطیلی آن‌ها اقدام کرد زیرا فعالیت بدون مجوز تشدید تخلفات را به دنبال دارد.

عطاری‌ها حق تجویز دارو و طبابت ندارند

 وی با تاکید بر اینکه عطاری‌ها حق تجویز دارو و طبابت ندارند، تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم برخی افراد بدون سواد و علم کافی در زمینه طب سنتی فعالیت و اقدام به عرضه داروهای گیاهی می‌کنند بنابراین ضروری است در راستای علمی کردن طب سنتی و نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به افرادی که به دنبال فعالیت در طب سنتی هستند اقدام کرد.

نماینده مردم نایین مجلس دهم در رابطه با صدور مجوز عطاری‌ها از سوی اصناف، گفت: به طور قطع مجوز مراکزی که در حوزه طب سنتی در قالب عطاری‌ها فعالیت می‌کنند باید از مرجعی مانند سازمان غذا و دارو صادر شود نه از سوی اصناف.

لزوم شناسایی عطاری‌های بدون مجوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه برنامه ششم وزارت بهداشت را موظف به ادغام طب ایرانی – اسلامی در نظام سلامت کرده است با تاکید بر لزوم شناسایی عطاری‌های بدون مجوز، به خانه ملت گفت: طب سنتی باید به روش نوین و علمی اشاعه و گسترش و آیین نامه ساماندهی دهندگان آن نیز تدوین شود؛ نظارت بر فعالیت عطاری‌ها نیازمند ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت آن‌ها است زیرا تا زمانی که آن‌ها ساماندهی نشده و مجوزفعالیت و پروانه کسب نداشته باشند نمی‌توان نظارت مناسبی را بر فعالیت آن‌ها اعمال کرد.

نظر شما