شناسهٔ خبر: 20550003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم تبریز در مجلس:

مسئولان مشکلات جوانان را پشت گوش انداختند/ از بُعد مذهبی تبریز ۲۰۱۸ غفلت شده است

R7887/P41362/S6,47/CT12

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از غفلت مسئولان در بخش فرهنگی گفت: متأسفانه در بحث تبریز ۲۰۱۸ از علما، شهدا و اماکن مذهبی غفلت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، محمد اسماعیل سعیدی در ویژه‌برنامه دهه کرامت در امامزاده کججانی (ع) ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: امروزه تحصیل، اشتغال، ازدواج و مسکن مشکل اصلی جوانان کشور است که متأسفانه مسئولان این مسائل را پشت گوش انداخته‌اند و انگارنه‌انگار که جوانان این کشور مشکلاتی دارند.

وی ادامه داد: در اواخر دهه 80 قانونی برای تسهیل ازدواج جوانان تصویب شد که مسئولین امر درست اجرا نکردند ولی امسال طرحی در کمسیون فرهنگی طراحی‌شده و به‌زودی در صحن اصلی مجلس به تصویب خواهیم رساند تا در سال جاری این طرح اجرایی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سالیان اخیر شیوه زندگی بسیاری از خانواده‌ها تغییریافته است افزود: متأسفانه برخی از خانواده‌ها مسئولیت را از گردن‌شان انداخته‌اند و می‌گویند چون جمهوری اسلامی است همه‌چیز اسلامی خواهد بود و آموزش‌وپرورش فردی اسلامی را تحویل جامعه خواهد داد ولی این در حالی است که آموزش‌وپرورش هزاران مشکل دارد. آموزش‌وپرورش ما متأسفانه مدرک‌گرا شده که باید  فکری اساسی در این راستا صورت پذیرد.

وی بار اصلی تربیت فرزندان را بر دوش خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: متأسفانه با گسترش فضای مجازی در بین بچه‌ها و والدین ارتباط پدر و مادر با فرزندان بسیار کم شده و این سبب کم‌شدن عاطفه در بین خانواده‌ها شده است.

سعیدی به مشکلات امامزاده کججانی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: در مورد جاده این امامزاده مکاتبات و جلساتی با مسئولان مربوطه صورت گرفته است و همه واقفیم که این جاده در شأن مردم و زائران روستای کججان نیست.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جلسات متعدد در مورد این جاده به این نتیجه رسیده‌اند که باید این جاده عریض‌تر شود که در این صورت مشکل تملک وجود دارد که در این راستا هم مسئولان و هم اهالی روستا کمک کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به مشکلات روشنایی جاده نیز اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز جلساتی صورت گرفته است که با توجه به اینکه قرار است جاده عریض‌تر شود بعد از پروژه جاده تیرگذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بعدهای مذهبی تبریز 2018 غفلت شده است افزود: در روزهای اخیر کمسیون فرهنگی مجلس سفری به تبریز داشتند که بعد از جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که در بحث علما، شهدا و اماکن تاریخی غفلت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما