شناسهٔ خبر: 20548288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دانشکده الهیات آتن:

ایران الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی است

اپوستولوس نیکولائیدیس در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در آتن با اشاره به آزادی پیروان ادیان الهی در ایران، گفت: ایران الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن با حضور در دانشگاه آتن با اپوستولوس نیکولائیدیس، رییس دانشکده الهیات این دانشگاه، دیدار و در مورد نحوه توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور، گفت‌وگو کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان با تأکید بر توسعه روابط و همکاری‌های علمی بین مراکز علمی دو کشور ایران و یونان، گفت: در دیدار قبلی پیرامون همکاری‌های مشترک از جمله برگزاری گفت‌وگوهای بینادینی تبادل نظر کردیم و در پی آن، جنابعالی به همراه تعدادی از اساتید دانشکده‌های الهیات یونان و کشیشان عالی‌رتبه از سوی کلیسای ارتدکس یونان به تهران آمدید تا در این گفت‌وگوها حضور یابید.

وی با اشاره به ضرورت ادامه این گفت‌وگوها و تبادل نظر بین اندیشمندان حوزه دین و مراکز علمی دو کشور، اظهار کرد: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تمایل خود را برای توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور اعلام می‌کند.

حلمی همچنین، پیشنهاد تبادل استاد و دانشجو، راه‌اندازی کرسی ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را در راستای برگزاری گفت‌وگوهای علمی و فرهنگی مشترک بین دو کشور را داد.

نیکولائیدیس با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز گفت‌وگوهای بینادینی در تهران گفت: حضور در این گفت‌وگوها، تجربه بسیار خوبی برای ما بود و به خوبی نشان داده شد که پیروان ادیان الهی می‌توانند به طور مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه آتن افزود: علاوه بر شرکت در این نشست، بازدید از دانشگاه و مساجد و کلیساهای ایران و مسئولان این کشور اسلامی داشتیم و شاهد کار آزادانه و مفید و مؤثر آنان بودیم که قبل از سفر واقعاً چنین تصوری از آزادی پیروان ادیان در ایران را نداشتیم.

وی با اشاره به فراهم کردن مقدمات برگزاری دومین دور گفت‌وگوهای بینادینی گفت: به نظر می‌رسد که هم کلیسای ارتدکس یونان و هم، وزارت آموزش و امور مذهب تمایل به برگزاری این همایش در شهر الکسندروپلی واقع در شمال یونان را دارند که ما هم با آن موافق هستیم.

در ادامه این دیدار، مقرر شد تا برنامه‌های پیشنهادی طرفین از اوایل سال تحصیلی آینده اجرایی شود.

نظر شما