شناسهٔ خبر: 20547702 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انهدام تانک «آبرامز» ارتش عربستان در جیزان

همزمان با پیشروی انصار الله در استان جوف، نیروهای این جنبش، یک تانک آبرامز ارتش عربستان را هدف یک فروند موشک هدایت شونده قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش یمن و نیروهای انصار الله در عملیاتی در وادی الهیجه در المتون در استان الجوف مواضع نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن را هدف قرار دادند.

در این عملیات ارتش یمن و نیروهای انصار الله موفق شدند کنترل این مناطق را به دست بگیرند. از سوی دیگر درگیری های توپخانه ای میان دو طرف  در منطقه «مزویه» در شهر متون، «وادی اشواق» در شهر «الغیل» و منطقه «ملاحا» در شهر «المصلوب» صورت گرفته است.

نیروهای انصار الله موفق شدند با تلاش مزدوران وابسته به عبدربه منصور هادی برای نفوذ به وادی «مخدره» در شهر «صرواح» در استان مأرب در شمال شرق یمن مقابله کنند. در حمله موشکی نیروهای ارتش یمن به مخدره دستکم ۵ نظامی از جمله یکی از سرکرده های شبه نظامیان وابسته به هادی کشته و زخمی شدند.

در همین راستا نیروهای کمیته های مردمی وابسته به انصار الله موفق شدند مواضع مزدوران هادی در منطقه «الصفراء» در شهر «عسیلان» در استان «شبوه» در جنوب شرق یمن را هدف قرار داده و تجهیزات توپخانه ایی وابسته به هادی را منهدم کردند.

در درگیری های نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور با نظامیان ارتش عربستان در مناطق مرزی دو کشور نیز انصار الله یک تانک آبرامز ارتش عربستان را در پایگاه نظامی «الخشل» در «جیزان» هدف یک موشک هدایت شونده قرار داده و منهدم کردند. در نجران نیز یک خودروی زرهی ارتش عربستان که هدف حملات نیروهای انصار الله قرار گرفته بود منهدم شد و همه سرنشینان آن که نظامیان سعودی بودند کشته شدند.

در پاسخ به تجاوزهای بیشمار نظامیان سعودی به مناطق غیرنظامی در یمن و هدف قرار دادن شهروندان یمنی، نیروهای انصار الله یمن تجمع نظامیان سعودی در نزدیکی گذرگاه «الخضرا» در نجران را هدف قرار دادند.

نظر شما