شناسهٔ خبر: 20543885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در ۲ طبقه و با زیربنای ۶ هزار مترمربع

نصب چیلرهای سیستم سرمایش و گرمایش صحن حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمؤمنین(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات به همراه جانشین ستاد از مراحل نصب چیلرهای سیستم سرمایش و گرمایش و موتورخانه صحن حضرت زهرا (س) دیدن کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با توجه به اختلاف دمای 60 درجه‌ای شهر نجف در فصول مختلف سال، پروژه ایجاد فضای مناسب موتورخانه مرکزی و نصب تاسیسات سیستم گرمایش و سرمایش حرم مطهر در دستور کار ستاد بازسازی عتبات قرار گرفت.

با توجه به وجود تجهیزات پراکنده در اطراف حرم و بر روی سقف بافت قدیم و نزدیک گنبد حرم مطهر، لزوم ایجاد فضای جدیدی جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بنای قدیم و متمرکز شدن تجهیزات احساس می‌شد.

 

از این رو کار ساخت تاسیسات موتورخانه مرکزی صحن حضرت زهرا (س) از 3 سال قبل در 2 طبقه و با زیربنای 6 هزار متر مربع در منطقه‌ای خارج از فضای صحن آغاز شد.

 

این موتور خانه برای رفاه حال زائران با ظرفیت تامین بالغ بر هزار تن هوای سرد در فصول گرم، 20 میلیون کیلوکالری جهت تأمین گرمایش در فصول سرد و تأمین آب گرم 1300 چشمه حمام و سرویس بهداشتی و همچنین یک پمپ خانه جهت پمپاژ آب برای تأمین آب سیستم تهویه، آب مصرفی، آب خوراکی و سیستم آتش نشانی با ظرفیت 7 هزار متر مکعب بر ساعت، طراحی و در حال ساخت است.

 

انتهای پیام/ 

 

نظر شما