شناسهٔ خبر: 20540142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: دولت‌ها باید مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی ببینند؛ چراکه بالاترین حرم خدا مکه مکرمه است و این حرم مطهر برای همه مسلمانان مقدس و دارای حرمت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان آیت‌الله حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه دوشنبه، دوم مردادماه در دیدار جمعی از کارگزاران حج و زیارت استان، اظهار کرد: مقصود اصلی از تشریح حج و سایر عبادات، تقویت بُعد روحانی انسان است و تکالیف و فرائض الهی از نظر خاصیت اثرگذاری در روح و جان انسان مختلف هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س) پرداخت و افزود: حضرت معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والامقام می باشد بطوری که ائمه اطهار(ع) از این بانو با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه یکی از بارزترین فضایل و خصوصیات وی شفاعت گسترده شفیعه روز جزا دانست و عنوان کرد: بعد از حضرت زهرا(س) از جهت گستردگی شفاعت هیچ بانویی به شفیعه محشرحضرت معصومه(س) نمی رسد. شرافت خانوادگی و ذاتی و همچنین از لحاظ ایمان و عمل نیز ممتاز و سرآمد بوده است.

وی به زیارتنامه مخصوص حضرت معصومه(س) اشاره و عنوان کرد: یکی از شواهد عظمت استثنایی حضرت معصومه سلام الله علیها زیارت نامه‌ای است که به خصوص حضرت امام رضا(ع) برادر بزرگوارش در شأن او صادرکرده است زیرابعد از فاطمه زهرا(س) تنها زیارتی که از امام برای یک زن نقل شده زیارت حضرت معصومه(س) است که زیارت‌نامه وی یک درس و آموزشی برای همه ما است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ایام اعزام زائران به مکه مکرمه اشاره و عنوان کرد: حج از دیرباز تاکنون از اهمیت ویژه‌ای بین مسلمانان برخوردار بوده است و حج مرکز قیام همه مردم است و دین در حج پایه و اساس می‌گیرد و دین باقی است تا زمانی که مکه مکرمه باقی و پابرجاست.

وی یکی از شرایط انجام حج استطاعت مالی دانست و گفت: اهمیت این امر به حدی است حتی کسانی که مستطیع هم نیستند برای انجام این فریضه الهی تشویق شده‌اند و باید از بودجه حکومت اسلامی مخارج سفر آنان تأمین و به حج اعزام شوند.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: تاکید ائمه معصومان(ع) براین بوده که ازعظمت حج کاسته نشود و همیشه این مراسم عظیم عبادی - سیاسی باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود، لذا از هر فرصتی استفاده کرده و مردم را به انجام حج ترغیب می‌کرده‌اند.

وی ادامه داد: دولت‌ها باید مراسم حج خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی ببینند، چراکه بالاترین حرم خدا مکه مکرمه است و این حرم مطهر برای همه مسلمانان مقدس و دارای حرمت است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به امنیت در مراسم حج اشاره کردوگفت: درمراسم حج مسئله امنیت وعزت همه حجاج مهمترین مسئله برای کشورمان بوده وکشورعربستان باید مسئله امنیت وعزت حجاج ایرانی را تامین وتضمین کند.

وی اختلافات پیش آمده بین ایران وعربستان راناشی از دخالتها ی کشورآمریکاه درمنطقه دانست وگفت :آمریکاه وهم پیمانانش اسرائیل وانگلیس سیاستهای گوناگونی علیه ایران آزمایش کرده اند امابازهم نتوانسته اندجایگاه تاثیرگذارایران رادرمنطقه وحتی جهان تضعیف کنند به همین خاطرناچاراً دست به تحریک کشورهای همسایه علیه ایران بزنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد ازپیروزی درسال ۵۷ همواره ازسوی غرب وآمریکاه مورد تهدید و تحریم قرارداشته است آمریکا بیشترین سعی را کرده تا بتواند انقلاب اسلامی را مهارسازد، اما تاکنون موفق به این هدف نشده؛ چون می‌داند ماهیت انقلاب اسلامی ایران مانع بزرگی برای دستیابی آمریکا به خواسته‌هایش در منطقه بوده است.

وی اعلام کرد: ما باهیچ کدام از کشورهای همسایه ومسلمان سرجنگ وناسازکاری نداریم ودرشرایط خاص هم حتی به کمک آنها رفته وبه آنها کمک کرده ایم این شعارماست که مسلمان نباید درمقابل مسلمان بایستد ونباید بامسلمان وارد جنگ شودوآرزوداریم که امت اسلامی زیریک پرچم وبااتحادوبرادری یک امت واحده اسلامی باشیم.

نماینده ولی فقیه دراستان در پایان یادآور شد: دشمنان بدانند مابرای دفاع از دین ووطن خود با هیچ کشوری تعارف نداریم ولازم می دانیم در برابر هر توطئه و دشمنی باقدرت هرچه تمام‌تر بایستیم و زمانی وارد جنگ مسلحانه می شویم که کشوری بخواهد قلدری کند.

نظر شما