شناسهٔ خبر: 20539865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۸۰۰ موکب اربعین حسینی در شلمچه و چزابه راه‌اندازی می‌شود

اهواز- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت: برای پذیرایی از زائران اربعین امسال ۸۰۰ موکب مردمی در شلمچه و چزابه راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی در جلسه کمیته جذب مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: باید برای اربعین حسینی طوری برنامه‌ریزی کنیم که ۶۰ درصد مواکب در مرزهای خوزستان برای رفت زائران حضور داشته باشند و ۴۰ درصد نیز برگشت آنان را پوشش دهند.

وی با بیان اینکه برگشت زائران از زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان از ۱۸ صفر آغاز می‌شود، عنوان کرد: زائران سیدالشهدا(ع) آرام آرام به کربلا می‌روند ولی مانند سیل خروشان از زیارت بازمی‌گردند که باید به فکر آنها باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در ادامه توصیه‌هایی نیز به مواکب کرد و افزود: موکب‌ها باید نظافت و بهداشت را رعایت کنند و از اسراف اقلام مختلف نیز بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: باید در اربعین حسینی فرهنگ تعاون و همکاری بیش از گذشته نهادینه شود زیرا مواکب ما در مرزهای شلمچه و چزابه تاکنون نمونه بوده‌اند.

موسوی تصریح کرد: با اقداماتی که از اربعین سال گذشته تاکنون توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان انجام شد پیش‌بینی می‌شود که مشکلات مواکب امسال کمتر از سال‌های گذشته باشد.

وی با تاکید بر این نکته که جانمایی مواکب در مرز شلمچه در خرمشهر برطرف شد، بیان کرد: برای پذیرایی از زائران در اربعین سال ۱۳۹۶ در این منطقه ۴۰۰ موکب راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین در مرز چزابه در بستان نیز ۴۰۰ موکب راه‌اندازی می‌شود تا به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمت‌رسانی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما