شناسهٔ خبر: 20538003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین خبر داد:

ایجاد زمینه های خدمت رسانی مناسب به زائرین اربعین حسینی

سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین از تامین زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی مناسب به زایرین اربعین حسینی در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رضا گروسی سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین در جلسه کارگروه زیر ساخت ستاد اربعین حسینی: اربعین حسینی دارای بازتاب فراملی است و یک اعتقاد و باور قلبی که هر سال نمود پیدا کرده و باشکوهتر از گذشته برگزار می شود که در این زمینه ملزم به زمینه های خدمت رسانی مناسب به زائرین اربعین حسینی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این همایش جهانی خاطر نشان کرد: همایش اربعین حسینی تاثیرات فراوان فرهنگی و فراملی دارد و حضور عاشقان و محبان اباعبدالله‌الحسین(ع) در کربلای معلی، بزرگترین اجتماع یکپارچه مردمی در جهان محسوب می‎شود.

گروسی با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم برای خدمت رسانی مناسب به زائرین اربعین حسینی فراهم می شود تصریح کرد: در بحث ایجاد توقف گاه های مناسب، امکانات اسکان و خدمات رسانی و سرویس های بهداشتی، اقدامات مناسب باید به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در اربعین سال گذشته و تاکید بر رفع آنها، خاطر نشان کرد: ضعف ها، کمبودها، نارسایی ها و نواقص احصا شده تا  با یک برنامه ریزی مدون آنها را برطرف کنیم.

این مقام مسوول تاکید کرد: باید پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای روز بعد از مراسم اربعین حسینی به کار گرفته شود و در این راستا مسوولین مرتبط امکانات خود را برای ساماندهی زائرین بکار گیرند.

گروسی همچنین به آموزش رانندگان در زمینه اطفا حریق و کمک های اولیه اشاره کرد و گفت: باید برای بالابردن سطح ایمنی و سلامت زائرین رانندگان با شرکت در کلاس های آتش نشانی و هلال احمر آموزش های لازم برای اطفا حریق و کمک های اولیه فرا بگیرند.

وی در ادامه به زمین اختصاص داده شده در شهر آوج برای خدمت رسانی و تکریم زائرین اشاره کرد و گفت: برای بالابردن سطح کیفیت خدمت رسانی و ساماندهی زائرین اربعین حسینی، در شهر آوج محلی برای تکریم و پذیرایی زائرین جانمایی شده و هماهنگی های لازم برای فراهم کردن امکانات رفاهی صورت گرفته است.

سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: امیدواریم با همدلی، وحدت و هم افزایی همه مسوولین بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین ارایه نماییم و پیش بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تردد و عبور زائرین ازسطح استان باشیم.

در این جلسه اعضای کارگروه زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسین به بیان نقطه نظرات خود در راستای رفع مشکلات سال گذشته و ارایه پیشنهادات پرداختند.

نظر شما