شناسهٔ خبر: 20537105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

زائران اربعین در چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه عبور می کنند

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با در جلسه ای که با حضور همه استانداران برگزار شد مقرر شد عبور زائران چهارمحال و بختیاری از مرز چذابه به مرز شلمچه تغییر پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر سه شنبه در همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی گفت: در دنیا مدت هاست استکبار جهانی یک حرکت ضد اسلامی بوجود آورده که در مقابل این باید حرکت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: یکی از مکان هایی مبدأ و منشأ این وحدت مسلمانان زیارت خانه خدا و حج است که متاسفانه در حال حاضر متولیان این امر رژیم خائن سعودی است که بجای آنکه خادم زائران و حرم امن الهی باشند خادم آمریکا هستند.

سلیمانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) زیارت حج را یک حرکت عبادی سیاسی می دانستند چرا که با این حرکت وحدت مسلمانان به تمام جهان نشان داده می شود و امسال هم با وجود دغدغه های فراو ان این امر واجب از سوی نظام تعطیل نشد.

 استاندار با اشاره به اینکه رواج مبارزه با ضد آزادگی صحرای کربلا بود افزود: در روز اربعین شیعیان می توانند صدای وحدت و یکپارچگی خودشان را به گوش همه جهانیان بویژه مستکبران برسانند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین طی سال های اخیر گفت: اولین سال برگزاری اربعین انسجام خوبی نسبت به برگزاری این مراسم در سال ۹۵ نداشت اما در سال گذشته مراسم به خوبی برگزار شد و ۴۰۰ خادم زائران اربعین روزانه به بیش از ۵ هزار نفر ارائه خدمت می کردند.

سلیمانی تصریح کرد: سال ۹۶ به دستور مقام معظم رهبری برای سازماندهی ارگان های و گروه های برگزاری اربعین کمیته هایی تشکیل شده تا خدمات رسانی به نحو مطلوب و با ساماندهی مناسب صورت گیرد.

وی افزود: این کمیته ها وظیفه پوشش خدمات رسانی به گروه های مردمی را بر عهده دارند.

استاندار تاکید کرد: ما کمک می کنیم طبق سنوات گذشته موکب ها به نحو مطلوب شکل بگیرد و خدمات رسانی به مردم به نحو احسنت صورت پذیرد.

سلیمانی با اشاره به افزایش ظرفیت موکب چهارمحال و بختیاری در سال جاری گفت: در سال ۹۶ ظرفیت موکب استان از ۵ هزار نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

وی افزود: با در جلسه ای که با حضور همه استانداران برگزار شد مقرر شد عبور زائران چهارمحال و بختیاری از مرز چذابه به مرز شلمچه تغییر پیدا کند.

استاندار با اشاره به صرفه جویی در هزینه های جاری موکب استان، گفت:با صرفه جویی در هزینه ها و مخارج موکب ها می توان زمینی آنجا خریداری کرد و یک ساختمان دائمی ساخت.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از خادمان موکب چهارمحال و بختیاری تجلیل بعمل آمد.

نظر شما