شناسهٔ خبر: 20536880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کرمان، پایتخت انرژی خورشیدی کشور

روزنامه جوان

با توجه به این‌که استان کرمان از موهبت الهی آفتاب بهره‌مند است و بیشتر روزهای سال آفتاب در آن وجود دارد، باید این استان پایتخت انرژی خورشیدی کشور شود.

صاحب‌خبر -
علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: چند سیاست را در استان کرمان در بدو تشکیل دولت یازدهم دنبال کرده‌ایم که این سیاست‌ها مورد تائید ریاست جمهور بوده، ضمن آن‌که به موفقیت‌های خوبی در استان دست یافته‌ایم .

وی با بیان این‌که سیاست اعتدالی را در جهت توسعه استان کرمان دنبال می‌کنیم، افزود: برای رسیدن به این هدف با محوریت آیت الله« جعفری» نماینده ولی‌فقیه در استان بدون کمترین نزاع سیاسی و مشارکت همه ارکان حکومت گام برداشته‌ایم و این سیاست یک سیاست پایدار بوده است .

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: پیش از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه مردمی کردن اقتصاد، استان کرمان از بنگاه‌های اقتصادی که می‌توانند پیشران اقتصادی در استان باشند، استفاده کرده، به طور مثال با اجرای این طرح در شهرستان قلعه گنج، اکنون شاهد تحول بزرگی در این شهرستان هستیم .

وی از تقسیم‌بندی استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی سخن گفت و تصریح کرد: اکنون 21 موسسه بزرگ عهده‌دار توسعه استان کرمان شده‌اند .

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که ظرفیت‌های ناشناخته استان را شناسایی و از آن‌ها به‌صورت بهینه برای توسعه استان استفاده کنیم، هم‌چنین برای سهولت حضور سرمایه‌گذاران بوروکراسی دولتی را کاهش داده‌ایم .

وی از سطح بالای فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان که مشارکت همگان را در پی دارد، سخن به میان آورد و تصریح کرد: با توجه به این‌که استان کرمان از موهبت الهی آفتاب بهره‌مند است و بیشتر روزهای سال آفتاب در آن وجود دارد، باید استان کرمان پایتخت انرژی خورشیدی کشور شود .

استاندار کرمان از افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جنوب شرق کشور در هفته جاری خبر داد و یادآور شد: ظرفیت تولید این نیروگاه خورشیدی 2000 مگاوات برق طی 10 سال پیش‌بینی شده است.

نظر شما