شناسهٔ خبر: 20536813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه رادیو با معاونت اجتماعی ناجا

صاحب‌خبر -

معاونت صدای رسانه ملی به‌منظور ارتقای فرهنگ عمومی، مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نسرین آبروانی در جلسه امضای این تفاهم‌نامه که با حضور معاون اجتماعی ناجا و قائم مقام این معاونت برگزار شد در گزارشی با تشریح عملکرد شبکه‌های رادیویی برای ارتقای فرهنگ عمومی و مقابله با ناهنجاری های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی گفت: در سال 1395 در مجموع هفت هزار و 312 عنوان برنامه به مدت 157 هزار و 706 دقیقه با حضور سی هزار و 400 کارشناس در این زمینه در شبکه‌های رادیویی تولید شده است.

وی با بیان این‌که در زمینه موضوع مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد شبکه‌های رادیویی 814 عنوان برنامه با حضور344کارشناس و به مدت 19 هزارو 152دقیقه پخش کرده اند، گفت: در سال 96 نیز تاکنون در موضوع آگاه سازی و مبارزه با موادمخدر 175 برنامه تولید شده که 40کارشناس در آنها حضور داشتند. معاون صدا از برقراری هزار و 17 ارتباط زنده با پلیس راهور ناجا در نوروز امسال خبر داد و گفت: درباره کنترل و کاهش آسیب های اعتیاد در دو ماه اول سال 1396، 98عنوان برنامه به مدت دو هزار ساعت برنامه با حضور 28کارشناس پخش شده است.

آبروانی با اشاره به این‌که موضوعات حوزه آسیب‌های اجتماعی از نظر محتوایی از موضوعات ذاتی رسانه است، گفت: بخش دیگر موضوعات به ضرورت و اقتضای زمان در دستور کار قرا می‌گیرد و به آنها پرداخته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد معاونت صدای رسانه ملی همچنان در تعامل با پلیس گام‌های بلندی برای ارتقای فرهنگ عمومی، مقابله با ناهنجاری ‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی بردارد.

سردار سعید منتظرالمهدی نیز با قدردانی از رسانه ملی و شبکه های رادیویی گفت: بیش از سه دهه از ارائه و فرمول‌بندی جنگ نرم می‌گذرد و در فضای اندیشه‌ای دنیای امروز قدرت متعلق به کسانی است که بتوانند با روش‌های اقناع، ایجاب و تغییر اذهان مردم را با خود همراه کنند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر در رسانه ملی درزمینه فرهنگ‌سازی و تعامل با نیروی انتظامی شده گفت: محدودیت نیروی انسانی در کشور ما و فراگیری تمام وجوه انتظامی اعم از مرزبانی، راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه و ... مسئولیت‌های سنگینی بر دوش نیروی انتظامی گذاشته است. منتظرالمهدی با قدردانی از تلاش شبکه‌های رادیویی در تعامل با پلیس گفت: در زمینه ارتباط با رادیو هیچ دغدغه‌ای نداریم و امیدواریم این تعامل روز‌به‌روز بهتر و بیشتر شود. در پایان این جلسه پس از طرح پیشنهادهای مدیران شبکه‌های رادیویی در زمینه همکاری بهتر بین معاونت صدا و نیروی انتظامی تفاهم‌نامه همکاری بین دو طرف امضا شد.

نظر شما